Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,306 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • HAK

    , Autor: stenlynka

    Dobry den.Chcem sa spýtat, beriem HAK Mistru druhy mesiac a zacalo ma boliet pod lavým rebrom alebo zaludok neviem presne.Mozem vysadit HAK skor o 11 dni?Dostanem tým skor menstruaciu alebo nie.A potom sa mi ten cyklus upravi alebo ho budem mat taky kratsi?HAK mi robi dost problemy.Dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    ak máte ťažkosti, samozrejme môžte vysadiť okamžite, dostanete následne menses
    môžu byť nejaké zmeny cyklu, avšak ďalší by už mal byť v norme
    s pozdravom

Podobné otázky

  • Endometrioza

    , Autor:

    Dobrý deň, mám 28 rokov a dve dcéry (4 ročnú, 2,5ročnú). Prvý pôrod som mala s.c. druhý prirodzený. Dojčím 4 roky, ale pred dvomi mesiacmi som začala s odstavovaním, momentálne dojčím len jeden krát denne. Pred mesiacom sa mi počas ovulácie objavila hrčka vo veľkosti 0,6x0,7cm v hĺbke 0,6 cm nad ľavým laterálnym koncom jazvy, dorzálnym smerom sa zobrazil kanálik smerom k m. rectus abdominis. Hrčka bola na dotyk bolestivá a taktiež pri napnutí brušného svalstva. Bolesť mala pálivý charakter. Po 5 tich dňoch hrčka aj s bolesťou zmizla. Po necelom mesiaci sa celá situácia zopakovala s tým, že rezistencia mala 2cm. Doktor mi diagnostikoval, že sa jedná pravdepodobne o Schlofferov tumor a endometriózu a dal mi termín na operáciu brucha s tým, že sa nebude robiť laparoskopia ale priamo rez v jazve. Nakoľko by som chcela mať o cca 2 roky ešte tretie dieťa chcela by som Vás poprosiť, aby ste mi poradil....Chcela by som dva roky užívať HAK a následne dať prestávku a otehotnieť. Chcem sa vśak spýtať, či mi odporúčate operáciu absolvovať teraz alebo je možné počkať a spojiť s.c. s operáciou loźiska endometriózy...resp. či mi môže ložisko, ktoré momentálne mám robiť ťažkosti počas tehotenstva prípadne pôrodu.
    Za Vašu odpoveď Vám veľmi pekne ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, rozhodnutie je na Vás, najvhodnejšie je si postup dohodnúť s Vašim obvodným gynekológom. Môžete užívať hormonálnu antikoncepciu, počas jej užívania by ťažkosti mali vymiznúť. Rovnako tak tehotenstvo plánovať môžete. Do doby, kým neotehotniete po vysadení antikoncepcie však ťažkosti budú pretrvávať, preto je niekedy vhodnejšie endometriózu v jazve odstrániť skôr.

  • Tehotenstvo

    , Autor:

    Dobrý deň,
    chcela by som sa spýtať či je možné tehotenstvo aj počas užívania HAK. Posledný týždeň mi nieje úplne najlepšie. Vadia mi rôzne jedlá, ktoré som doteraz mala rada, bolia ma kríže a zároveň aj mierne podbruško. V sobotu sa mi stala taká vec, že z ničoho nič som mala krče v bruchu a závraty, ktoré po pár hodinách odzneli. Test som si robila v nedelu bolo to 2 dni po pauze v HAK ale negatívny. Stále mi však nesedia príznaky. Nikdy som nič takéto nepociťovala.
    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je pravdepodobnosť tehotenstva veľmi malá. Odsledujte si to. Príčina ťažkostí môže byť aj negynekologická. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného lekára.

  • Bolesti po menštruácií

    , Autor:

    Dobrý deň.
    Chcela by som sa opýtať, že či sa môže jednať o nejaký vážny zdr.problém.Som dlhodobou užívateľkou HAK a nikdy som nebola tehotná.Zistili mi ureaplazmu na ktorú som brala antibiotiká aj partner.Bolo to 6 mesiacov dozadu a odvtedy bolo všetko v poriadku.

    15 dní pred menštruáciou som pociťovala bolesti čo mi prišlo zvláštne.Také ako PMS.Menštruácia prišla na čas.Zvyčajne mám len chvíľové bolesti jeden deň a slabé krvácanie.Krvácanie bolo silnejšie a bolesti trvali 3 dni.
    Menštruáciu som dostala 9.4 a skončila 11.4.
    Som zvyknutá, že trvá 3 dni+ deň špinenia.
    12.4 som začala pociťovať nezvyčajné bolesti ktoré sa stupňujú pri pohybe alebo v stoji.
    Dnes beriem 4 tabletku a stále špiním.Večer mám silnejší výtok ktorý je buď sfarbený do hneda alebo svetlo hneda.Ráno keď sa utriem tak vidím len nejaké pozostatky z večera a po celý deň nič.

    Bolesti sú veľmi intenzívne.Bolia ma kríže, brucho, podbruško.Pri aktívnejšom pohybe aj tam dolu.Cítila som aj pichanie aj také nepríjemné, mravčenie.Cítim strašne silný tlak ako keby som v sebe nosila kamene a zároveň ako keby ma niekto silno tlačil.Neviem dlho stáť a hneď si musím sadnúť.Cítim aj pocit ktorý cítim v prvý deň menštruácie.

    Mám veľmi tvrdé bruško a naduté.

    Nerozumiem tomu.Menštruácia mi skončila a tie bolesti prišli až po nej a stupňujú sa keď stojím alebo sa hýbem.Nikdy predtým som toto necítila.Cítim sa vyčerpane a nevládzem dlho stáť.Nie je to bolesť pri ktorej sa nedá fungovať, ale je to taký silný tlak, že to neustojím.Vydržím tak 10 minút a potom to príde a čím dlhšie stojím tým je tlak väčší.Pri chôdzi cítim bolesť aj tam dolu.Musím si sadnúť aby sa to postupne uvolnilo.


    Ďakujem vopred za odpoveď a prajem pekný deň.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, čo sa týka špinenia počas užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie, nebolo by to nič nezvyčajné. Čo sa týka opisovaných bolestí, ako aj ostatných pridružených príznakov, takto sa Vám neviem objektívne vyjadriť. Je nutné navštíviť obvodného gynekológa, ktorý Vás prípadne odošle na vyššie pracovisko. Bez vyšetrení, odberov a nálezov Vám takto neviem pomôcť.

  • Citlivost prsnika

    , Autor: ivana88

    Dobry den.
    Pred dvoma tyzdnami som pocitovala (vtedy to z vecera do rana preslo) a teraz opätovne par dni pocitujem napätie, raz zacas tiahnutie v pravom prsniku. Pri stlaceni vyjde mini kvapka presvitneho sekretu. To ale musim zatlacit 2/3 krat. Mam 33r  , uzivam hak, mam 5r dieta, samovysetrenia vykonavam pravidelne, posledne sono prsnika bolo v juni. Ine staznosti ako vyssie uvedene nemam. Prsnik je rovnaky bez zmeny a hmatatelnych hrciek a pod. Prsnik ma neboli len "citim" ze ho mam a sem tam mam pocit takeho zatiahnutia.
    V stvrtok som dostala prvy volny termin. Nechcem sa sprtat v googli , lebo tam sa len znervoznim.
    Urcite to mOze byt aj vazne, ale Vy ako odbornik mi viete urcite lepsie povedat akym smerom sa to moze uberat. S najlepsim pozdravom

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin môže byť viacero, nemusí sa automaticky jednať o niečo vážne, ale treba vylúčiť všetky možnosti. Takto sa Vám však objektívne neviem vyjadriť. Je nevyhnutné vyšetrenie, na základe ktorého sa poprípade doplnia ďalšie vyšetrenia a určí sa ďalší postup.

  • Hnedé špinenie

    , Autor:

    Dobrý deň, užívam hak uz asi 6rokov cca,a teraz v strede cyklu(este mi ostáva 9tab.do “pauzy”) sa mi objavil tmavy hnedy vytok,ako keby aj tkanivá,čiastočky vytoku alebo ako to nazvat bez zapachu a bolesti,moze to znamenat nieco vaznejsie? Pred tym sa mi to este nikdy nestalo.. ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nemusí sa jednať o žiadny problém. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa špinenie, či krvácanie môže vyskytovať aj mimo cyklu. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.