Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
16,476 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Mistra

    , Autor: Janula2511

    Dobrý deň, prosím vás beriem na tlak nebilet a doktor mi predpísal mistru.nebude mi spôsobovať mistra problém s tlakom? bojím sa ju začať užívať.aký máte na to názor? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, liečená a kontrolovaná hypertenzia nie je dôvodom neužívať hormonálnu antikoncepciu. Výnimku tvoria len ženy nad 35 rokov, ktoré majú nadváhu a fajčia. Samozrejme, je potrebné pravidelné kontrolovanie tlaku krvi.

Podobné otázky

  • Mistra a endiex

    , Autor: Ali456

    Dobry den, vcera vecer som Vam pisala ci ovplyvnuje cierne uhlie mistru a ze si ju dam teda pre istotu neskor. Nakoniec som dostala silne hnacky tuto noc ze som si rano musela dat endiex. Tabletky som brala uz aj tak asi 6 tyzdnov vkuse aby som si oddialila menstruaciu. Teda ked sa priatel do mna spravil pondelok vecer a vcera som si tabletku nedala tak by som si mohla urobit 7 dnovu pauzu a tym padom by som Mistru nebrala a neznizoval by jej ucinok endiex. Je to takto v poriadku?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ako som Vám už písal, ak došlo k hnačke pred užitím tabletky hormonálnej antikoncepcie a antikoncepciu ste dovtedy užívali načas, tehotenstvo je málo pravdepodobné, účinok hormonálnej antikoncepcie bol zachovaný. Môžete postupovať aj uvedeným postupom, teda že teraz si realizujete sedemdňovú pauzu a následne budete pokračovať v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Cyklus sa Vám však posunie o dva týždne.

  • Mistra

    , Autor: Janula2511

    Dobrý deň, prosím vás aký je rozdiel medzi hák jeanina a mistra? ktorá je lepšia na problém s ochlpením? ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na zvýšené ochlpenie sa doporučuje antikoncepcia s obsahom gestagénov, ktoré majú zároveň aj protitestosteronový účinok. Oba preparáty kombinovanej hormonálnej antikoncepcie obsahujú rovnaké hormóny, ako aj ich užívanie je rovnaké. Používajú sa okrem zabránenia otehotnenia aj na liečbu akné, ako aj na liečbu nadmerného ochlpenia. Jediným rozdielom medzi týmito preparátmi je obsah balenia. Jeanine obsahuje v balení jeden blister s 21 tabletkami, Mistra obsahuje v balení 3 blistre po 21 tabliet.

  • Antikoncepcia a doplnok stravy

    , Autor: Viki25

    Dobrý deň pán doktor,
    mám 22r a bola mi predpísaná antikoncepcia MISTRA na veľmi silnú menštruáciu a akné. Mám vrodený prolaps srdcovej mitrálnej chlopne a AV blokádu 2. stupňa (kardiológ povedal, že lieky netreba a mám chodiť raz ročne na kontrolu). Podľa pani gynekologičky antikoncepciu môžem bez problémov užívať, čo som aj začala (ku kardiológovi mám termín až o mesiac). Nemusím sa teda báť? Ešte sa chcem opýtať, či neznižuje účinok HAK doplnok stravy pycnogenol (extrakt z borovice morskej, je to antioxidant). Ďakujem Vám vopred za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak nemáte kardiológom kontraindikované užívanie hormonálnej antikoncepcie, môžete pokračovať v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Spomínaný výživový doplnok nepoznám. Ak ho nebudete užívať súčasne s tabletkou hormonálnej antikoncepcie, nemyslím si, že by mal mať vplyv na účinok hormonálnej antikoncepcie.

  • Krvácanie

    , Autor: Nikol.a

    Dobrý deň pán doktor ,
    Som 5mesiacov po pôrode , nedojčím .. na moje požiadanie mi predpísal gyn HAK mistra (brala som ju už pred tehotenstvom vtedy som nemala s ňou žiadne problémy tak preto znovu táto HAK) , dostavila sa mi menstruacia (16.9) tak som vzala 1.tabletku z blistra a tu je môj problém ,je už koniec mesiaca a ja stále krvácam ,niekedy viac občas aj s kúskami zrazenin, iné dni len špinim takto sa to strieda , občas mám aj bolesti v podbrušku .. mám to nejako riešiť s gyn. alebo čakať ? Zostáva mi posledných 7 tabletiek potom pauza .. ešte dodám, že sa liečim na hypertyreozu a beriem lieky thyrozol a pyridoxin toto ochorenie mi bolo zistené týždeň pred začatím bratia HAK .. ďakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, špinenie, či krvácanie, prakticky aj počas celého cyklu, sa môže v začiatkoch užívania hormonálnej antikoncepcie vyskytovať, aj napriek tomu, že ste už v minulosti rovnaký preparát užívali. Organizmus si musí zvyknúť na pravidelné dávky hormónov. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Mistra

    , Autor: Janula2511

    Dobrý deň, gynekológ mi predpísal hak mistru.aky máte na ňu názor? nakoľko je dobrá, nakoľko zaťažuje organizmus , nežiaduce účinky?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, jedná sa o štandardne predpisovaný preparát kombinovanej hormonálnej antikoncepcie. Každý preparát hormonálnej antikoncepcie môže u ženy spôsobovať vedľajšie, či nežiadúce účinky. Nie každej žene sadne každý preparát hormonálnej antikoncepcie, niekedy je nutné preparát zmeniť. Je to individuálne. Je možné, že Vám predpísaný preparát bude vyhovovať a budete s ním spokojná. Začnite s užívaním podľa odporúčaní. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.