Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
14,909 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • hatk

    , Autor: Iba Ja

    Dobrý den, kvoli užívaniu hatk mi lekár robí raz ročne krvné testy, užívam hatk 2 roky, doteraz všetko ok, pri poslednom odbere mi zistili zvýšený d-dimery (norma do 0.55, u mna 0.8) , ostatné koagulačné hodnoty v norme..mám prist o pol roka na kontrolu a zajst aj k obvodnému, čo tento výsledok prosím znamená?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin mierne zvýšeného D-Diméru môže byť viacero. Nemusí sa jednať o vplyv hormonálnej antikoncepcie. Je samozrejme vhodné to odsledovať. Postupujte podľa odporúčaní lekárov.

Podobné otázky

  • hak a mutácie

    , Autor: Iba Ja

    Dobrý den, čítala som, že pri hematologických mutáciách sa nesmie užívat hatk. Aké asi je tam už to riziko krvných zrazenín oproti ženám , ktoré nemaju mutáciu? A nemohla by sa užívat hatk pri mutácii zároven s nejakým liekom na riedenie krvi, napr. anopyrin?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak máte hematologickú diagnózu, ktorá je kontraindikáciou v užívaní hormonálnej antikoncepcie, je potrebné ukončiť užívanie hormonálnej antikoncepcie. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri akýchkoľvek nejasnostiach alebo ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • hak

    , Autor: Iba Ja

    Dobrý den, mám 42 rokov a dva roky užívam hatk na upravu cyklu (mala som dlhé a silné menzes, ktoré nechceli skončit), cyklus sa mi upravil perfektne, avšak mám zvýšený d dimer, tak som bola u hematologičky a vysledky zatial ešte neviem, ale chcem sa spýtat, že ak mi vyjde nejaká mutácia, nesmie sa už v žiadnom prípade užívat hatk?? Čítala som, že možno ešte teoreticky čisto gestagenová, lenže neviem, či by fungovala na môj problém...

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin zvýšeného D diméru môže byť viacero. Vyčkajte na hematologické výsledky. Ak sa potvrdí trombofilný stav, ktorý bude vylučovať užívanie hormonálnej antikoncepcie, bude sa to následne riešiť. Áno, čisto gestagénová, jednozložková antikoncepcia nemá vplyv na úpravu menštruačného cyklu.

  • hematolog.vyš.

    , Autor: Iba Ja

    Dobrý večer, užívam hatk a mám ist na hematologické vyš., kde mi budu robit testy na poruchy zrážanlivosti a mutácie..robia sa tieto testy aj počas užívania hatk? či treba vysadit, aby neboli skreslené vysledky?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, toto je otázka na hematológa, ktorého je určite vhodné o užívaní hormonálnej antikoncepcie informovať pred vyšetrením.

  • tromboza

    , Autor: Iba Ja

    Pán doktor, zažili ste už pacientku, ktorá dostala trombozu z hak? Tiež užívam dva roky a mám z toho strach, kedže mám viacero rizikových faktorov, vek 41, nadváha cca 20 kg, nedostatočný pohyb, nedostatočný pitný režim, zvýšený cholesterol, no a k tomu ešte hatk...fakt mi niečo hrozí?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, zažil som už trombózu u mladého dievčaťa. Aj napriek zákazu a poučeniu fajčila cigarety. Aj keď všetky spomínané okolnosti patria medzi rizikové faktory, ak boli výsledky koagulačných parametrov v poriadku a nemáte v rodine trombofilný stav, či niekoho s predispozíciou na porážku, či infarkt v mladšom veku, pravdepodobnosť je pomerne malá. Treba tiež povedať, že súčasné preparáty hormonálnej antikoncepcie obsahujú nízke dávky hormónov.

  • d dimer

    , Autor: Iba Ja

    Dobrý den, mám 41 r. a dva roky užívam dayllu na upravu cyklu, kedže predtým som mala dlhé krvácania, cyklus sa mi krásne upravil, lenže pri odberoch zvýšený d dimer a pri kontrolnom odbere o dva týždne ešte viac zvýšený. Tak som dostala anopyrin a mám dobrat blister a další už nie..na hematologiu som eštelen objednaná..myslíte, že budem môct užívat hatk dalej, alebo v žiadnom prípade? Bez tabletiek sa mi zrejme vrátia problémy s krvácaním a potom už asi len vybrat maternicu...

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin zvýšenej hodnoty d-diméru môže byť viacero. Nemusí sa jednať o vplyv hormonálnej antikoncepcie. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Polemizovať tak isto nemá zmysel. Postupujte podľa odporúčaní vyšetrujúcich lekárov.