Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,986 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • menštruacia

    , Autor:

    dobry den pan doktor beriem hatk maitalon v utorok som začala pauzu menzes som dostala v piatok bol taky v norme pre mna no mali sme pohl.styk a menzes mam odvtedy silnejši bojim sa že mi to neprejde :/ minuly mesiac som mala iba dva dni menzes a potom iba slabe špinenie obavam sa že mi to neprejde :/ mohli sme to tym sexom nejako podraždit? dakujem za odpoved vopred

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie môže mať krvácanie z vysadenia rôznu intenzitu. Za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie ste chránená aj počas 7 dňovej pauzy. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • antikoncepcia daylette

    , Autor:

    Dobrý deň, chcela by som sa opýtať: užívam antikoncepciu triquilar , nakoľko sa prestala vyrábať , pán doktor mi zmenil antikoncepciu na daylette .Moja otázka znie , musím mat mesačnú prestávku keď chcem začať novu antikoncepciu ? Či ju môžem začať brat v tej prestávke keď mi začne menštruácia ? Ďakujem za odpoveď .

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nemusíte mať mesačnú prestávku. Nový preparát hormonálnej antikoncepcie môžete začať užívať najskôr v deň po užití poslednej tabletky predchádzajúceho preparátu, ale najneskôr v deň, ktorý nasleduje po sedemdňovej pauze predchádzajúcej hormonálnej antikoncepcie.

  • HAK

    , Autor:

    dobry vecer pan doktor beriem antikoncepciu ornibel ale musela som ju kvoli operaci vysadit 12.9 som dostala menstruaciu a vcera 9.10 som mala dostat menstruaciu a nedostala som vobec co mam robit aby som ju dostala ?lebo pocas operacie nesmiem mat menstruaciu

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, deň meškajúca menštruácia ešte nič neznamená. Je možné, že sa dostaví v najbližších dňoch. Odsledujte si to.

  • Antikoncepcia a menštruácia

    , Autor:

    Dobrý deň, užívam HAK Dienorette vyše pól roka. Doteraz som nemala žiadne problémy až doposiaľ. Pred mesiacom ako som mala týždeň pauzu som mala len take jemne špinenie tak som sa zľakla ale pokračovala som po pauze v užívaní. V nedeľu 3.10. som vzala poslednú tabletku a už 2 dni sa menštruácia nedostavila. V nedeľu som si robila test a vyšiel negatívny. Doteraz som nemala žiaden problém a menštruacia sa dostavila hneď po dobratí tabletiek na druhý deň. No teraz stále nič. Chcem sa spýtať teda či je nejaké riziko že som tehotná i led test vyšiel negatívny alebo čo dokázalo spôsobiť tieto problémy za posledné 2 cykly?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nemusíte sa vôbec znepokojovať, ani si realizovať tehotenské testy. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie je úplne normálne a pomerne časté, že sa krvácanie z vysadenia počas sedemdňovej pauzy nedostaví. Naopak, môže sa objaviť špinenie aj počas užívania tabliet. Za predpokladu pravidelného a správneho užívania je pravdepodobnosť tehotenstva minimálna. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Spinenie pri HAK

    , Autor:

    Dobrý deň prajem beriem antikoncepciu Zlynda skoro 3 mesiace. Prvý mesiac som špinila, druhý mesiac mi prišlo menstruacia presne . A 3 mesiac mi prišla mensturacia 28.8.2021 trvalo to 5 dní. A 11.9 som začala zase krvácať asi tiež 5 dní a doteraz stále spinim. HAK beriem každý deň presne, nevynechala som ani raz. Pan doktor je to normalne ? Alebo musím ísť ku doktorovi ?
    Za odpoveď vopred ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania tohto typu hormonálnej antikoncepcie sa špinenie môže vyskytovať. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Vynechanie menštruácie

    , Autor:

    Dobrý deň, užívam antikoncepciu Belara a najbližšia menstruácia mi akurát vychádza na dovolenku. Chcela by som sa teda informovať či je v poriadku aby som tento mesiac vynechala pauzu a pokračovala novým balením. Chcem sa uistiť aby to bolo bezpečne a nemalo to žiadny negatívny vplyv na môj organizmus. Ďakujem za odpoveď!

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, dá sa takto postupovať, nie však často. Po doužívaní druhého blistra si už ale urobte 7 dňovú pauzu.