Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
7,854 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • hak

    , Autor:

    Dobrý den, je pravda, že antikoncepčné tabletky je lepšie užívat nalačno, aby mali lepšiu účinnost?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, je to prakticky jedno. Väčšinou ho ale ženy zo zvyku užívajú nalačno.

Podobné otázky

  • hak a diklofenak

    , Autor:

    Dobrý den, užívam hatk a začali ma boliet kríže, tak som začala užívat aj voltaren (diklofenak). Môžu sa spolu? Nezníži sa účinok hatk, alebo je potrebný nejaký časový odstup?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Voltaren účinok hormonálnej antikoncepcie nezníži, nie je potrebný ani časový odstup, ale neužívajte ho dlhodobo. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Vynechana tabletka

    , Autor:

    Dobrý deň, pán doktor, beriem HAK Yadine ako hormon. liecbu pri endometrioze, momentalne beriem tabletky 4.tyzden (tabletky beriem 42/7) a v utorok som tabletku zabudla uzit, pricom sme v ten den mali s priatelom pohlavny styk kde vyvrcholil do mna. Hned na druhy den (uz po 12 hodinach), ako som si vsimla, ze som nevzala tabletku som v stredu uzila 2 naraz, no vcera som zacala mat bolesti v podbrusku, nie silne, ale taky ako keby mierny tlak. Myslite, ze mozem byt tehotna? Alebo mozu bolesti byt zapricinene nejakym zapalom?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak ste zabudnutú tabletku užili až po 12. hodinách, šanca na tehotenstvo tu je. Spomínané bolesti však určite nie sú spôsobené tehotenstvom. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.

  • Hatk

    , Autor:

    Pán doktor, ešte mám otázku k hak, užívam už 18.den a stále krvácam, o chvílu nasleduje 7-dnová pauza, kde budem pravdepodobne tiež krvácat, kedže je to pauza na menzes..kedy mi teda vlastne skončí už to krvácanie?? Malo by prestat prvou tabletkou nového blistra? A ak neprestane, tak je niečo zle?? vdaka

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, odsledujte si to. Po skončení 7 dňovej pauzy by sa to mohlo upraviť. V začiatkoch užívania sa spomínané špinenie vyskytovať môže.

  • HAK

    , Autor:

    Dobrý deň, chcela by som sa spýtať, či som okrem 7 dňovej pauzy po doužívaní 21 tabletiek chránená aj na ten 8.deň, kedy začínam večer o 23:30 brať nové tabletky...to znamená, môže sa do mňa partner urobiť v ten deň napr poobede a nie je tu riziko otehotnenia?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak máte nastavený čas užívania na takúto hodinu a užívate tabletky pravidelne o takomto čase, ste chránená. Nie je to 8. deň, ale prvý deň nového cyklu, kedy užijete prvú tabletku z nového blistra . Ak Vám tento čas vyhovuje, pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • HAK a špinenie

    , Autor:

    Dobrý deň. Užívam HAK Mistra jeden rok. Zo začiatku užívania bolo menštruačné krvácanie s prímesou krvi ako obvykle bez užívania HAK. No posledné 3 mesiace mávam počas menštruácie už len špinenie, ktoré trvá 7 dní ako u mna stále. Pred Mistrou som užívala 5 rokov HAK Vreya no mávala som počas menštruácie krvácanie nie špinenie tak neviem či je to v poriadku. Iné problémy s užívaním nemám. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, záleží aj od množstva a pomeru hormónov hormonálnej antikoncepcie. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa nejedná o menštruáciu v pravom slova zmysle, ale o krvácanie z vysadenia a hormonálneho spádu. Je to úplne v poriadku, nemusíte sa obávať. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.