Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
8,697 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Krvacanie

    , Autor:

    Dobry den, dnes mam uzit 13tu tabletku zo svojej prvej antikoncepcie Axia daily a v noci som slabo krvacala. Doterat iba spinenie denne. Mam to povazovat za menzes alebo je to normalne? Môže to krvacanie byt silne? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, v začiatkoch užívania hormonálnej antikoncepcie sa môže vyskytovať špinenie alebo slabé zakrvácanie. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Pri pretrvávaní ťažkostí, silného krvácania, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Vexya

    , Autor:

    Dobrý deň. Antikoncepciu užívam od januára 2019. V júli 2019 som mala naposledy menzes, v auguste špinenie. Zaujímal by ma názor druhého odborníka či je to v poriadku pri tejto antikoncepcii ? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, chýbanie menštruácie pri užívaní hormonálnej antikoncepcie je pomerne častý jav. Hormonálna antikoncepcia blokovaním ovulácie blokuje aj produkciu hormónov estrogénov a gestagénov v ováriu, pri ich chýbaní sliznica maternice nerastie tak ako normálne počas menštruačného cyklu, a teda krvácanie z nej môže byť slabšie, pri úplne tenkej výstelke maternice môže až chýbať. Preto sa antikoncepcia využíva aj liečebne, na zmiernenie silného menštruačného krvácania. Chýbanie menštruácie pri pravidelnom užívaní tabletky je teda úplne v poriadku, nemusíte sa obávať. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • antika

    , Autor:

    dobrý deň, užívam hatk, druhý mesiac, teraz mám 7 dňovú pauzu konkrétne tretí deň. minuly mesiac mi prišlo krvácanie z vysadenia na 3 deň pauzy, teraz nie. hatk som užívala pravidelne, každý deň, aj čas som spĺňala max. som meškala 10 minút. moc sa obávam tehotenstva, dieťa si nemôžem dovoliť lebo študujem, mám dlhodobo priateľa a milujeme sa celkom často ale nikdy neejakuluje do mna- nevyhovuje mu to. Môžem byt tehotná? Mám si urobiť test ? moc sa obávam

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je tehotenstvo veľmi málo pravdepodobné. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie, hlavne v začiatkoch, môže byť špinenie prítomné počas celého cyklu, rovnako tak krvácanie z vysadenia sa nemusí dostaviť či už na 3. deň pauzy alebo vôbec. Odsledujte si to, pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Vynechaná menštruácia

    , Autor:

    Dobrý deň, antikoncepciu užívam dlho ale stalo sa mi že som si zabudla dať prvú tabletku tretieho týždňa. ostatné som užila normálne ale menštruáciu som nedostala vôbec a pohlavný styk som po ani pred zabudnutím užitej tabletky nemala. spravila som si dva tehotenské testy ale boli negatívne. niekde som sa dočítala že pri zabudnutí tabletky je možné vynechanie cyklu. Včera som začala užívať antikoncepciu normalne po 7 dňovej pauze. Čo može znamenať že mi vynechala menštruácia?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa nejedná o menštruáciu v pravom slova zmysle, ale o krvácanie z vysadenia, ktoré sa nemusí striktne dostaviť alebo môže byť vo forme pár dňového špinenia. Ak ste nemali pohlavný styk, tehotná nebudete. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • antika

    , Autor:

    Dobrý deň, môže byť žena tehotná počas užívania hormonálnej antikoncepcie ak sa jej dostavilo krvácanie z vysadenia?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie tehotenstvo nepredpokladám.

  • Antikoncepcia Evra

    , Autor:

    Dobrý deň
    Už 3 roky používam naplaste Evra. vždy po odlepení poslednej náplaste som dostalado dvoch dní svoje dni. Dostala som ich do dvoch dní aj keď som si niekedy zabudla vymeniť náplasť alebo sa mi odlepila no a tu začína môj problém a moja otázka. V nedeľu som si zabudla vymeniť náplasť a nalepila som ju až včera (štvrtok). Žiadnu menštruáciu som nedostala. Je dosť pravdepodobne že som otehotnela počas toho ako som nemala nalepenú náplasť?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak ste si zabudli náplasť odstrániť, a vymenili ste si ju za novú, krvácanie z vysadenia sa nedostavilo, lebo ste mali nalepenú starú náplasť. Nie je potrebná žiadna dodatočná nehormonálna antikoncepcia, ale do budúcna sa vyhnite podobným situáciám.