Poradňa gynekológa

Gynekológ
5,678 otázok , Gynekológ

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • HAK a akné

    , Autor:

    Dobrý deň. Mám 24 rokov. 5 rokov som užívala HAK Vreya kôli akné. Pleť som mala počas užívania vez problémov. Pred rokom a 3 mesiacmi som však HAK vysadila a pleť sa mi rapídne zhoršila čo trvá dodnes. Tvár nie je až v takom hroznom stave a však krk, dekold, chrbát a brucho áno. Užívam výživový doplnok Aknevac, vitamín E, zinok. Stravujem sa zdravo, pijem čistú vodu a čaje, sladké a mliečne výrobky v minimálnom množstve. Skúšala som aj lokálnu liečbu od kožnej lekárky ale bez výsledkov. Chcem sa Vás opýtať či je potrebné sa k HAK vrátiť alebo sa hormóny môžu ešte upraviť samé? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, keďže nepoznám závery dermatologických vyšetrení, ako aj hormonálneho profilu, neviem sa úplne objektívne vyjadriť. Ak však bola liečba akné užívaním HAK úspešná a nemali ste žiadne vedľajšie účinky, ak neplánujete v dohľadnej dobe otehotnieť, čo by Vám problém s pleťou vyriešilo, nevidím problém v opätovnom začatí užívania HAK. Hormóny sa časom môžu upraviť, či ale spontánne a kedy, Vám ale nepoviem.

Podobné otázky