Dobrý deň mám dva a pol ročného synčeka, je veľmi škovný akurát sa mu nechce moc rozprávať.. chodíme s ním aj k logopedičke. MInulý rok v lete sa začal pekne pýtať asi 4 meisace bol bez plienok ale v zime sme mali tak zle obdobie , podchvíľou bol chorý prechladnutý. Náš problém je v tom , že teraz úplne odmieta nasadiť si plienku, a ked ide večer spať tak mu ju musim dať potichu ked už tvrdšie zaspí, inak ju nechce. A ráno aj okolo 5 sa prebudi zhodí si plienku a spinká Ďalej bez toho aby sa pocikal. Ked sa mi náhodou podarí nasadiť mu plienku, ked ideme napr. do mesta a nechcem aby mi chodil mokry tak hned ako sa pociká chce ju dať dole , viem že ciká lebo stojí a pozerá sa medzi nožíčky či netečie. Ale ked ho postavím nad toaletu, (ciká postjačky) vždy sa pekne vyciká. Viem , že je už dosť starý aby nosil plienky, ale keĎ ho nechám v slipkoch tak sa mi pociká ked ho nedám ja vycikať on sám za mnou nepríde, musím stále striehnuť a chodiť ho dať pravidelne vycikať, chcela by som ho naučit aby sa pekne vypýtal cikať, lebo je to dosť náročné aj pre mna nakolko má ešte súrodencov. Myslím ze priaznivé je aspon to že mu vadí, mokrá plienka, aj ked sa pociká do slipkov hned sa uteká prezliekať do skrine. Náš problém je skôr s tý , že neviem ako ho mám naučiť aby povedal , že chce cikať. V novembri nastupuje do školky a bojím sa , že mi ho nevezmu ked sa nevie vypýtať cikať.Možno som asi neadresovala správne moju otázku , ale dúfam že mi pomôžete aspon v niečom. Dakujem za odpoved.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Robíte to dobre a aj o tom dobre uvažujete. Je dôležité, že mu vadí mokrá plienka, je fajn, že sa hneď uteká prezliekať, vie, že pocikať sa nie je v poriadku. Dajte mu čas, aby sa pospájalo, čo sa pospájať má a aby sa začal pátať. Nemusíte ho to špeciálne učiť, keď to bude schopný urobiť, urobí to.
Niekedy si takýmto spôsobom dieťa môže pýtať podvedome viac pozornosti a starostlivosti, ako sa mu dostáva. Neznamená to, že sa mu venujete málo, ale že on by potreboval viac.