Dobry den, maly ma 15m. a spi s nami v jednej izbe ale v postielke aspon spal do teraz za posledny mesiac stale v noci vstaval a plakal ako keby sa bal pretoze ked uz bol plac neunosny zobrali sme ho k sebe a pekne zaspal s nami... vecer ho dam o pol 9 do postielky a o 9 uz spi niekedy zaspi sam a niekedy treba pri nom stat ale zo zaspavanim problem nieje no okolo 1-2 rano sa zobudi a nechce uz spat stale rozprava alebo place chce sa hrat atd. Ja uz nezvladam situaciu kazdu chvilku totiz budem rodit a neviem ci je to nasledok tehotenstva alebo nejakeho ineho problemu dnes sme hore uz od 1:40 je 5 a on nema ziaden naznak unavy som uplne hotova prosim vas poradte mi

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Dobrý deň,
spánok je komplexná vec a vstupuje do nej mnoho premenných, ako sama píšete, môže sa to týkať aj príchodu súrodenca, čo deti silne spracovávajú. Môže ísť tiež o pragmatické veci ako zmena potreby spánku, zmena denného režimu, alebo rast zúbkov a podobne. Ak sa však prebudí a nevykazuje známky únavy, môže pomôcť úprava spánkového režimu vrátane denných spánkov (znížiť počet spánkov, zmeniť dĺžku) alebo času ukladania na spánok. V prípade, že máte možnosť, vyhľadajte spánkovú poradkyňu, ktorá vám pomôže vytvoriť spánkový režim “na mieru”, alebo skúste sama iné nastavenie cez vnímanie signálov únavy svojho dieťatka. Pred príchodom súrodenca bývajú takéto ťažkosti ceste, avšak veľmi vyčerpávajúce. Skúste si dopriať aj vy denný spánok, kde syn spi. Držíme palce!
Podobné otázky
• Dojcenie a zaspavanie
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den prajem,
Som matkou 12 mesacnej dcerky a som na konci so silami. Je to moje prve dieta. Narodila sa predcasne v 34 tyzdni tehotenstva. Dakujem bohu, ze nema ziadne zdravotne problemy, cez den je to vesele hrave a mile babatko az pokial sa neunavi. Nedokaze inac zaspat ako na mojom prsniku. Je to velmi vycerpavajuce od kedy sa narodila som nespala ani jednu noc, tym mam na mysli aspon 6 hodin v kuse. Budi sa v noci aj 6-7 krat, niekedy len 2-3x co sa stava pomenej. Stale si vyzaduje moj prsnik. Inac nezaspi...Uz sme ju prelozili do samostatnej izby, vcera tam bola po prvy krat. V noci sa zobudila a vystrajala skoro dve hodiny v kuse, pretoze som jej odmietla dat prsnik. Posledny krat som ju kojila o 23:30 a potom az o 4:30, medzi tym boli tie dve hodiny co vobec nespala a este bola 2x hore. Manzel mi pohama, ale ked si ma mala ziada nic nepomaha. Rodina mi radi, aby som ju nechala plakat az pokym sa neunavi a nezaspi, no ja ju nechcem nechavat o samote pocula som, ze to ma zle nasledky na ich osobnost a vyvoj do buducna. Som zufala a neviem si rady...
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Keďže situácia je pre vás už veľmi vyčerpávajúca, treba ju riešiť. Pohodlie dieťaťa by nemalo byť na úkor matky.
Nemusíte ju nechať plakať osamote. Môžete jej nedať prsník a zároveň byť s ňou, dávať jej iný druh pozornosti a kontaktu, než je prsník. Môže to byť ale pre vašu dcéru ťažšie, keď budete pri nej vy, lebo bude vedieť, že "ten prsník" tam je, bude vnímať vašu vôňu a tým to znemožnenie kontaktu obvyklým spôsobom bude pôsobiť viac frustrácie. Bolo by vhodnejšie, aby s ňou bol otec alebo niekto iný, koho dobre pozná, komu dôveruje, kto je schopný byť s ňou a vydržať ten rev a plač aj dve hodiny.
Prípadne sa s mužom dohovorte, že cez víkendy bude s malou spať v izbe on a on sa o ňu postará, bude k nej vstávať a tíšíť ju, bude s ňou, kým bude ona nariekať. Vy musíte spať v inej izbe (alebo ak vy budete spať obaja v spálni a malá vo svojej izbe, nesmiete k nej chodiť) a neukazovať sa jej. Cieľom otca by ale nemalo byť utíšiť ju za každú cenu, ale skôr ju sprevádzať, byť s ňou, pri nej v tie ťažké chvíle.
Situácia by sa mala meniť postupne k lepšiemu, niekedy už po pár dňoch (teda nociach) si možno všimnúť prvé pokroky a zlepšenie (menej plaču...).