Dobrý deň mám dvojročnú dcérku,ktorá vždy poobede vstáva s plačom.Plač je prenikavý a máme čo robiť aby sme ju utíšili,niekedy pomôže keď jej dáme napiť.Chcem sa spýtať čím môže byť spôsobený ten plač.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Môže byť, že sa dieťa po prebudení vyľaká, lebo také rozospaté nevie presne, kde je, kde je mama a podobne a to ho môže v tom polospánku rozrušiť. Vezmite dcérku na ruky, pobudnite s ňou, hladkajte ju, ak sa nechá, dajte jej napiť, keďže máte skúsenosť, že to jej pomôže, doprajte jej, kým sa jej "vtáhne žútko", ako sa hovorí na Záhorí, teda kým sa celkom preberie a je bdelá.
Podobné otázky
• Nočné prebúdzanie a denné mrnčanie
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň, potrebovala by som poradiť ohľadne môjho 7 mesačného synček (kojený). Cez deň je veľmi umrnčaný a nepokojný. Hrať sa nechce ani sám ani keď sa s ním chcem hrať ja. Ukazujem mu hračku zaujme ho na pár sekúnd a potom zasa spustí mrnčanie. V jednom kuse by bol na rukách a prechádzal by sa a keď ho nechám chvíľku samého začne si nožičky šúchať o seba a ručičkami ako keby "čaroval" a spustí plač. Toto robí asi od druhého alebo tretieho mesiaca. Zvyčajne keď ideme na návštevu k mojej mame alebo otcovi tak to nerobí len keď som s ním sama doma. Ale toto všetko by nebol taký problém ale už asi dva mesiace ani v noci nespí poriadne. cez deň si pospí tak 3x cca 35-60 min. Večer zaspáva okolo 20:00 - 20:30 a zobudí sa tak 5-7 x za noc a zaspí len na prsníku. Keď si ho v noci zoberie manžel na ruky tak začne veľmi plakať. Niekedy aj mne plače a môžem s ním robiť čo chcem až kým mu nedám prsník. Prosím poradte niečo už som veľmi vyčerpaná. Ďakujem
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Častejšie navštevujte starých rodičov :))) Dieťa bude pokojnejšie a vy tiež, prípadne si budete môcť trochu pospať a oddýchnuť, kým dieťatko bude so starými rodičmi. To môže mať pre vás priaznivý efekt aj do budúcnosti, keď bude pre dieťa ľahšie zostať u starých rodičov, keď vy budete potrebovať niečo vybaviť, zariadiť alebo len ísť relaxovať či pestovať priateľské vzťahy či svoj partnerský vzťah.
Váš synček potrebuje spoločnosť. Nie všetky deti sa vedia zahrať samé už v tomto veku. Zvyčajne potrebujú veľa telesného kontaktu a nosenie im slúži okrem telesného kontaktu aj na lepší výhľad na okolitý svet. Môžu tak pozorovať z bezpečnej náruče matky to, čo je okolo a poznávať svet. No je tiež vhodné dieťa psychicky trošku otužovať - nechať ho pár minút ležať, hoci sa mu to až tak nepáči a vtedy sa mu len prihovárať - samozrejme, ak nenarieka na plné kolo. Vtedy ho treba zobrať a venovať sa mu, aspoň kým sa neutíši.
• nocne prebudzanie.
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den.prosim Vas o radu...mam 2 a pol rocne dieta.V podstate nespala dobre od narodenia v noci a an cez den.Moj momentalny problem je ze sa v noc stale prebudza s placom,krikom a kopanim.Ked sa jej spytam ci ju boli brusko niekedy povie ze ano..-aj ked si davam pozor na jej jedalny lstok pred spanm aj pocas celeho dna.V placi a kriku aj kope...ak som tesne blizko tak kope aj mna..-a ak sa jej nepaci neco tak ma aj udrie...Snazimsa ju vychovavat v laske a v porozumeni aj ked niekedy aj moja trpeulivost ma hrance.-ProsimVas teda o radu ..JE TOTO NORMALNE?Mam navstvit detskeho psychologa?este by som poznamenala...tento stav trva asi mesiac.Dakujem zaradu.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Ak sa pýtate, či je normálne, že vaše dieťa vás počas noci kope, odpoveď môže byť aj áno, aj nie. Záleží od niekoľkých faktorov. Ak sa vaše dieťa celkom prebudí počas noci a kopne vás zámerne, nie je to celkom v poriadku. Ak spí a kope vás, je to mimo jeho vôle a môže to byť celkom "normálne", lebo niektoré deti sa počas spánku veľa pohybujú. Ak sa budí čiastočne a pritom kope, je jasné, že kopne aj vás, keď prídete príliš blízko, hoci si myslím, že to nie je zámerné a dieťa ani nemusí vedieť, že to urobilo. Nie je celkom bdelé a prebudené a spánkový alebo snový stav mysle zasahuje aj do toho bdelého.
Chybu neurobíte, ak situáciu budete konzultovať s vašou detskou lekárkou.
• nocne prebudzanie
, Autor: Registrovaný používateľ
dakujeme pani doktorka za vasu odpoved,aj ked ste odpovedali inak ako na to co sa manzelka pytala.My sme chceli vediet ako sa nocneho vstavania zbavit a nie ze sa mame stridat pri vstavani.Akosi nam to prislo samozrejme ked sme vcera otazku pysali,ze vstavame obaja rovnako na striedacku.poprosime Vas este raz sa vyjadrit k nasmu problemu ako sa zbavit nocneho vsatvania nasho 2 rocneho Martina.To ze sa mame pri nom striedat je u nas samozrejme len sa namvidi ze uz by mohol spinkat sam celu noc bez mliecka.dakujeme za skoru odpoved.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Som rada, že sa pýtate znova, ak ste nedostali odpoveď na otázku, ktorú ste položili, prípadne to nebolo to, čo ste očakávali.
Mnohé deti bez mlieka aj prespia, no netýka sa to všetkých detí. Niektoré sa jednoducho v noci budia a potrebujú si ľahnúť k rodičom alebo potrebujú svoju fľašu mlieka. Nie som si istá, či je vhodné sa toho "zbavovať". Je to síce niečo, čo by ste najradšej odstránili, no váš syn je ešte vo veku, kedy je možné takúto "odchýlku" tolerovať.
No ak chcete, vyskúšajte mu dať len trochu nesladeného čaju alebo vody namiesto mlieka, prípadne mu dajte trocha piť z pohára, nie z fľaše. Musíte ale počítať s tým, že to nejaký čas potrvá, kým príjme vašu "hru" - najmenej tri dni, no môže to byť aj viac. Ak sa to do týždňa či 10 dní nepodarí, vráťte sa naspäť k fľaši. Po nejakej dobe môžete "odvykačku" vyskúšať znova.