Dobry den,
moja 25 mes. dcerka nehovori pismenko K. Nikde kde ma byt ho nepovie a nahradi ho pismenom T. Takze chodime tatat, citat, jedavame zemiaty, citame tnihu a pod.... zacime mi to vadit uz len z dovodu ze zeny po vonku sa na nu zvlastne pozeraju a hovoria mi :"tej tvojej nieje vobec rozumiet". ked im poviem ze namiesto k hovori t cuduju sa. Mladsie deti nemaju problem s K. Ako ju to K naucim??
Dakujem

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Aj ja som bola Janta a keď prišiel môj čas, prišlo aj K.
Netreba si robiť starosti, v tomto veku má dieťa nárok hovoriť ešte po svojom, teda napríklad aj tak, ako hovorí vaša dcéra. Reč dieťaťa sa mení a vyvíja až do piateho šiesteho roku, niekedy aj dlhšie. Ak sa u vás v rodine nevyskytujú poruchy reči, mala by sa aj reč vašej dcéry "vyčistiť". Zvyčajne deti v piatom alebo po piatom roku hovoria už bez chýb, aj gramaticky správne, niekedy ešte potrebujú dotiahnuť sykavky alebo r.
A je tiež prirodzené, že cudzí ľudia deťom v tomto veku zvyčajne nerozumejú, lebo reč nie je čistá. Je to normálne.