Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského

Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
19,189 otázok

Na vaše otázky týkajúce sa pôrodníctva a gynekologických  problémov odpovedá  Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH., prednosta II. Gynekologicko-pôrodníckej kliniky LFUK a UNB , Fakultná nemocnica Ružinov, Bratislava.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
  • biely povlak na jazyku

    , Autor: Registrovaný používateľ

    Dobrý deň,
    chcela by som sa opýtať či je v tehotenstve (24.tt)časté, že mávam opakovane biely povlak na jazyku a afty. Nejde mi o estetickú stránku, skôr ma otravuje že mám zmenené chute, a jazyk je bolestivý. Mávam aj často nádchu, môžem mať nejaký zápal slizníc? asi pred mesiacom som mala silný zápal slinných žliazaj s opuchom, ktorý ustupoval taký týždeň.je potrebná nejaká medikamentózna liečba, alebo to po pôrode ustúpi samé. ked mam pocit, že sa to zlepšuje, tak o týždeň to je späť. Robím si výplachy úst a umývam si zuby častejšie ako obyčajne. Možno mi chýba vitamín, ale aký?
    Ďakujem!

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    može ísť o soor, mykotický zápal jazyka, vhodné je lokálne poadnie cucacích tabletiek s antimykotikom. Ak je to opakované a časté, vhodné je imunologické vyšetrenie, može ísť prvý prejav poruchy bunkovej imunity.

Podobné otázky

  • Biely povlak na jazyku v 14tt.

    , Autor: Enywhey_Flower

    Dobrý deň pán doktor, chcela by som sa opýtať, som v 14tt a uz dlhsie ma trápi biely povlak na jazyku (častejšie som zvracala a uzivala Medrol). Môže to nejak stým súvisieť?
    Ďakujem pekne.

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    áno môže to súvisieť s opakovaným zvracaním. Môžu to spôsobovať kvasinky, čo by súviselo s braním medrolu (potláča imunitu). Kúpte si jemnú kefku na jazyk a vyplachujte si ústa ústnou vodou s chlorehidínom (vypľúvajte), malo by to prejsť.