Diskusie

Bútľavá vŕba

anonym, 22.11.2010 15:57

farar na nabozenstve

Dnes prisiel moj syn (prvak) domov  a povedal, ze nechce chodit na nabozenstvo. A vraj behali a moj syn vrazil do nejakeho dievcata- nechtiac. Farar sa mu vyhrazal s dvojkou zo spravania a vybral mu z tasky dosky, v ktorych ma zosity a knihy a listoval si tam. Dokonca mu do slabikara dopisoval slova, pri ktorych mali napisat len prvu slabiku. To akoze co si dovoluje? :evil:

To ma na to pravo len tak si vytiahnut z tasky veci a "hrabat " sa v nich?

Synovi som povedala, ze nech drzhykrat povie fararovi, ze to je slabikar pre prvakov, nie pre fararov :ups: :tongue: , ale ma to fakt nastvalo.

  • anonym
    23.11.2010, 14:47

    Prečo?

  • anonym
    24.11.2010, 12:09

    Prečo?

    nechcem moc začínať debatu na túto tému, ale:

    porovnávať povolania lekár, ktorý sa stará o zdravie žien, vyšetruje ich, prejde celé ich tehotenstvo, pozná dokonale ženské telo, problémy, ktoré ženy majú... čo ja viem: keď žena nemôže mať deti prirodzenou cestou, navrhne jej umelé oplodnenie,

    kňaz sa stará o duševné zdravie ľudí, skôr sa snaží o to, pomôcť im v ich trápení: keď žena nemôže mať dieťa, tak ju asi skôr utešuje, myslím, že cirkev - teda katolícka - je proti umelým oplodneniam, alebo sa mýlim?

    to je iba taký malý príklad.

    Nerada by som nejako útočila proti katolíckym kňazom, niektorí sú skutočne výnimoční, majú silnú charizmu - napríklad naposledy, keď u nás boli misie, tak tam bol jeden, ktorý ma teda fakt "dostal" - no úžasný bol - a v dobrom. toho by som počúvala fakt celý deň a veľa by mi to dalo.

    Tiež som mala po zdravotnej stránke nejaké problémy, prišla som o mimi, bolo to pre mňa ťažké  - tu zas jedno plus kňazom - lekár ti povie, no preliečime, budú výsledky, si jedna z množstva pacientiek, zavrieš za sebou dvere a prídeš o 3 mesiace, no a vtedy mi fakt pomohol jeden kňaz, ukázal mi iný pohľad na to, čo sa mi stalo (ja som mala v tom hroznomobdobí asi taký: že prečo mi to Boh dopustil?)

    Len si jednoducho občas myslím, že by kňazom (katolíckym) možno nezaškodilo osobné prežitie niektorých rodinných situácií, toť vše - veď napríklad evanjelickí kňazi sa ženia, nie?

     

  • anonym
    24.11.2010, 14:17

    Aj niektorí katolícki kňazi sa ženia, napr. gréckokatolíci a predsa podávajú (mali by podávať)ľuďom tú istú náuku ako rímskokatolícki kňazi. Učenie, ktoré majú ľuďom odovzdávať totiž nezávisí od nejakých životných skúseností kňaza, ale vychádza napr. z Biblie. Takže z tohto pohľadu je úplne irelevantné, či sú ženatí alebo nie. Mimochodom, ani Ježiš nebol ženatý a ani väčšina apoštolov. To, že sa rímskokatolícki kňazi neženia má aj mnoho výhod, napr., že sa nemusia niekedy rozhodovať, či dať prednosť rodine, alebo nejakej duši, ktorá potrebuje trebárs radu od kňaza... Rovnako, kňazi sú často prekladaní a to by sa stále museli sťahovať aj s celou rodinou... No a v neposlednom rade - človek s rodinou je ľahšie vydierateľný ako človek bez rodiny. V tých výhodách by sa dalo ešte pokračovať... Napriek tomu, že sa kňazi neženia, vidia celkom dobre do problémov v rodinách a v manželstve, pretože si toho vypočujú dosť na spovediach...

  • anonym
    25.11.2010, 10:31



    aj vojaci su premiestnovani a zenia sa...
    a ako vies, ze Jezis nebol zenaty?
    a preco je potom tolko pedofilov medzi knazmi alebo homosexualov, potrebuju sa skryt? ale toto nie je predmetom tejto temy.
    myslim, si, ze knaz nemal takto jednat, ak je ten co sa ma starat o dusu.

  • anonym
    25.11.2010, 11:10

    áno, vojaci sa ženia a to ich prekladanie a odchádzanie je pre ich manželstvo ťažkou skúškou. Že Ježiš nebol ženatý, viem z dostupných historických zdrojov:) Prečo aj pedofili a homosexuáli vstupujú do kňazského stavu - to neviem, prečo by som vlastne mala vedieť, čo ich k tomu vedie? Čo sa týka toho kňaza v úvodnom príspevku, ja sa opýtam, ako vieš, že to naozaj tak bolo? Na základe nejakého anonymného príspevku? Alebo na základe rozprávania nejakého prváčika? Prečo si autorka úvodného príspevku nevydiskutovala tú záležitosť s dotyčným kňazom, ale má potrebu ohovárať kňaza verejne, bez toho, aby mu dala šancu povedať, ako to v skutočnosti bolo?

  • anonym
    25.11.2010, 11:45

    možno by nebolo na škodu si trochu preštudovať históriu :D najnovšie vedecké poznatky hovoria že ženatý bol...aj keď v tej dobe sa nekonali svadby a bolo to ponímané celkom inak.veľmi dobré dokumenty z tých čias chodia na history chanel :flowers: celkom pekné sa niečo nové dozvedieť. ohľadom pána farára...určite by som verila ako matka svojmu "prváčikovi" išla to riešiť priamo do školy

  • anonym
    25.11.2010, 12:16

    Prepáč, ale s takýmito "hovadinami" na mňa nechoď. Trošku kritického myslenia by bolo na mieste. S históriou som celkom kamarátka, ale vyberám si zdroje, ktorým verím. V Ježišovej dobe sa svadby konali, dá sa o tom dočítať v písomnostiach z tej doby, je tam toho dosť popísané... a netreba si pritom nechať vymývať mozog na nejakom "history" chanel.

  • anonym
    25.11.2010, 12:19

    Možno to šla riešiť na zlú adresu, lebo kňazovým nadriadeným nie je riaditeľ školy, ale biskup. No a ja osobne by som sa hanbila s takou "prkotinou" zaťažovať čo i len triednu učiteľku, nie ešte riaditeľa školy alebo biskupa...

  • anonym
    25.11.2010, 12:46

    Aj matka chlapca, ktorého vraj zneužívali františkáni verila svojmu synovi... Keď vyšla pravda najavo, nikto sa im verejne neospravedlnil, hlavne že ich celý čas verejne osočovali...

  • anonym
    25.11.2010, 13:14



    to znamena, ze by si riesila veci, len keby sa stalo nieco horsie??? to nestaci,ze ti niekto vystrasi dieta? ved ono nechape, preco sa tak farar spraval. a dieta ma byt ustrachane a brat to tak, ze ked je niekto autorita, tak sa ho ma bat??? :iscrewloose:

  • anonym
    25.11.2010, 13:18

    áno, vojaci sa ženia a to ich prekladanie a odchádzanie je pre ich manželstvo ťažkou skúškou.

    v dnesnej dobe, ked chodia muzi na tyzdnovky alebo na dlhsie, aby uzivili rodinu, to vobec nevidim ako problem.

  • anonym
    25.11.2010, 17:16


     Prkotina??? Tak to prkotina podla mna absolpútne nie je, ked sa nejaky trtko (hoc je farar) realizuje na 6 ročnom decku, kztore si ledva zvyká v škole. Taky chlap vobec nema čo v školstve robiť a asi ani na fare.

    Ja by som bola strašne zvedava, čo by si robila, keby sa to stalo tvojmu dieťaťu a či by si tak držala hubu s krok, keby ti prišlo domov s plačom a zdeptané.

    Čo ty vieš, čo sa mu v hlavičke odohráva? Čo ak si strach a odpor k farárom ponesie cely život? Vobec sa nečudujem, že ludia maju na fararov taky nazor, aký maju, ked sa nevedia správať podla kresťanských a ani podla ludských hodnôt.

    Fakt danej obci a škole "gratulujem", že maju "super" farara.

  • anonym
    26.11.2010, 12:32

    Autority sa netreba báť, ale mať rešpekt pred vyučujúcim nie je určite na škodu. Zdôrazňujem, že medzi slovami rešpekt a strach je veľký rozdiel. Riešila by som také veci, ktoré by mi vadili. Na takéto somarinky by som svojou energiou neplytvala.

  • anonym
    26.11.2010, 12:33

    To, že sa niečo často vyskytuje, ešte neznamená, že to problém nie je. Ale toto je aj tak iba taký okrajový dôvod, prečo sa kńazi neženia.

  • anonym
    26.11.2010, 12:44

    Tak sa skús na vec pozrieť trochu triezvejšie: Chlapec vrazí do dievčaťa (keby normálne chodil, alebo sedel v lavici, tak by sa to nestalo, že?), keby došlo k nejakému nešťastiu, tak hádaj, kto by bol zodpovedný? Čo mal vyučujúci robiť? Pohroziť nejakými fyzickými trestami? :iscrewloose: Alebo dať poznámku, keď si z toho decká nič nerobia? Čo by si robila ty? Ja na tom nevidím nič zlé, že chlapcovi pohrozil dvojkou zo správania. No a čo? Mal ho hádam za nevhodné správanie zbiť? Alebo dať kľačať do kúta? :idoh: No a čo sa týka tých zošitov a toho šlabikára, síce neviem, načo si tam listoval a prečo dopisoval, aj tak sa mi to zdá celé nedôveryhodné, no aj keby to bola pravda, tak čo mu z tých zošitov alebo zo šlabikára kvôli tomu niečo odpadlo? Na tom nič nie je, že si vyučujúci listuje v zošitoch. Koľkokrát si moji učitelia a učiteľky listovali v mojich zošitoch, aj z iných predmetov... Lenže tu ide o niečo iné. Poviem vám o čo: Farár sa pošmykol, hurá, poďme sa doňho pustiť. To je adrenalín, ohovárať farára, čo? Celá diskusia je len sprosté ohováranie, ak nie osočovanie, lebo stále nebola daná šanca, aby sa dotyčný mohol obhájiť, aby dotyčný mohol povedať, ako to vidí on.

+ -
Príspevkov: 52