Diskusie

Bútľavá vŕba

anonym, 04.11.2009 19:21

dovod na vylucenie zo skolky

mate niekto skusenosti s tym, ze ste na materskej s mladsim dietatom a starsie je v skolke. a ucitelka na vas tlaci, ze si mate chodit po starsie dieta do 15.00, lebo inak ho vylucia zo skolky, lebo je vraj dost takych deti, co ich pre nedostatok miesta neprijali a rodicia pracuju obaja?

  • anonym
    05.11.2009, 20:17



    ahoooj Bea!

    máš odomňa 100 bodov:tup: :tup: :tup: , celkom s tebou súhlasím, napísala si to naozaj pravdivo.

     Aj u nás je veľmi veľký problém dostať do školky dieťa aj ked obaja rodičia pracujú, a pritom je tam dosť takých detí,kde mama je doma na materskej s druhým dieťatom a oni veselo chodia do škôlky, a zaberajú miesto tým, ktorých rodičia pracujú.  Ja som napríklad mohla dať do škôlky moju najstaršiu dcéru až na predškolskú výchovu, lebo som bola doma s mladšou, a aj to mohla byť v škôlke len od osmej do dvanástej /nesmela som ju doniesť ani skôr, a ani po ňu neskôr prísť, už som o tom písala vyššie/. Ale bolo tam veľa detí takých čo chodili už od troch rokov a pritom ich mamy boli doma s druhým súrodencom. Proste ak podplatili, tak sa tam decko dostalo.

  • anonym
    07.11.2009, 20:38

    myslím, že problém ktorý zdieľa s Beou aj jej zástankyňa je ojedinelý, avšak vôbec nesúvisí s témou, pre ktorú bola táto diskusia založená.To už je prípad skôr na štátnej urovni-nech to rieši štát, že nie je dostatok škôlok!!!  Iste chápem vaše rozhorčenie, že pracujúce matky nemajú kde dať dieťatko, ale nie je to súvis  s tým že matka malého dieťaťa má chodiť preto do škôlky pre dieťa skôr, ako iné, aj keď platí rovnkao! . to asi závisí len od tých učiteliek. U nás v triede sa napr.striedajú v  8 hodinovej prevádzke 2 učiteľy  a potom jedna z tých 8-smich (z celej škôlky)zostáva od 15.00-17.00 s ostávajúcimi deťmi v škôlke do záverečnej. Bože, prečo som neni učiteľoka v škôlke.........určite by som ja neterorizovala nejakú mamičku, že príde o 15-20 minút neskôr, je to  o ľudoch a verte mi, že sú omnoho ťažšie práce, aj fyzicky aj psychicky ako sú učiteľky v škôlke. Tam sú aspoň v teple a striedajú sa tam po 4 hodinách-život sveta:!:

  • anonym
    07.11.2009, 21:03

    áno, myslím, že Bea a jej kamarátka su (možno aj právom) naštvané a cítia krivdu, že im deti nevzali a iným mamičkám áno ... no obvinovať niekeho hned z úplatkárstva je trošku prehnané. S touto temou to skutočne nemá nič spoločné, kedže tu má  mamina prijaté dieťa a podla všetkého nikoho o miesto neoberá ... len panučitelka chce mať poobede menej roboty:roll:

    Lenže práve poobede maju deti čas na hranie, ráno sa robí výchovná činnosť, idú von, potom obedujú a spia. Až poobede maju trošku volnejšie a byť s kamarátmi. takže tento čas je z hladiska socializácie velmi dôležitý:!

    Ja aj Beu a jej kamošku celkom chápem... ja by som asi bola na ich mieste naštvaná, keby mne decko nevzali ked pracujem, ale sťažujú sa na zlom mieste, v 1. rade treba v takej situácii osloviť riaditelku a nech na rovinu povie, podla akého klúča vyberala deti. A potom napríklad školský úrad v mieste bydliska. Každá školka totiž vopred musí zverejniť, podla čoho príjma deti a spravidla je to tak, že ako 1. sa príjmaju predškoláci a deti s odloženou dochádzkou, ako 2. deti pracujúcich rodičov, dalej deti čo tam maju už staršieho súrodenca ... a až ak potom ostane miesto, berú deti mladšie od 3 rokov. Ak chce školka príjmať deti od 2 rokov, musia si na to vybaviť výnimku a preukázať, že na to maju materiálno-technické podmienky, inak také malé deti prijímať nesmú!

     

  • anonym
    08.11.2009, 22:55

    [QUOTE] anonym napísal:
    [QUOTE] anonym napísal:
    A ona je platená za celodennú starostlivosť o moje dieťa, čiže do tej 16 (alebo dokedy je otvorená škôlka)

    No tento argument hovori za vsetko!!! Takze - ked je ucitelka platena, tak nech sa stara o moje dieta, aj cely den, hlavne, ze ja mam pokoj !!. Trochu pomylene, nie? O moje dieta sa mam hlavne starat ja, a ked uz vyuzivam niekoho sluzby, tak sa aspon nebudem stazovat. Komu je zatazko starat sa o svoje deti a argumentuje tym, ze niekto iny je za to plateny, tak nech  porozmysla trochu nad sebou...
     Samozrejme, stale sa rozpravame o matkach na MD, ktore bez hanby vodia svoje starsie deti do MS a zaberaju miesto detom pracujucich matiek.
    Bea. [/QUOTE]


    :roll: :roll: :roll:  Môžeš mi prosím ťa povedať koľko máš detí a v akom sú veku??? Tvoje reakcie na danú tému sú naozaj zarážajúce.

  • anonym
    09.11.2009, 08:23

    ja som autorka temy, nezvyknem na taketo veci a uz vobec nie takto reagovat, ale neda mi to...
    "mila" bea, nemam sa preco hanbit za to, ze mam dieta v skolke, myslim, ze si pleties dojmy s pojmami :!:
    ak si nabrusena na niekoho, ze ti vyfukol miesto v skolke, povedz mu to rovno a nevybijaj sa tu na slusnych ludoch.

  • anonym
    09.11.2009, 18:34



    Na com ficis? Dieta nechodi do skolky, aby matka mala pokoj, ale aby sa v kolektive deti a pod dohladom pedagogov - odbornikov vzdelavalo a socialne vyvijalo. Ten pedagog-odbornik (cize ucitelka) by sice mal vidiet svoje povolanie ako poslanie, ale nic to nemeni na fakte, ze to robi na zaklade pracovnej zmluvy, ktora jej prikazuje (okrem ineho) pracovat od-do. V jej pracovnej zmluve nie je posudzovanie rodicov, kedy maju vyzdvihnut svoje dieta alebo mat prehlad, kolko kav pocas nepritomnosti dietata matka vypila.

  • anonym
    09.11.2009, 18:55

    Mila Bea a dufam ze aj ty patris k tym pracujucim matkam ktore daju dieta do skolky aj s antibiotikami len kvoli tomu ze pracujes a nemas kam dat dieta.Mna vie rozhodit toto a nie to ze nejaka mamicka  ma dieta v skolke aj ked je na MD.Ved aj ta mamicka na MD ma manzela ktory odvadza a niekedy nie male dane statu na to aby aj jeho dieta mohlo chodit do skolky.

  • anonym
    26.05.2010, 22:52

    Tak rada by som aj ja prispela svojou dnešnou skúsenosťou.
    Najprv začnem tým že som maturovala ako 21ročná a o pol roka nato som porodila svoje prvé dieťa. Samozrejme som bola zo svojím synom na rodičovskej dovolenke. A však keď mal syn 1,5roka vyskytla sa naša zlá finančná situácia, potrat druhého dieťaťa, problémy s ročným neotehotnením, hrozil aj rozpad našej rodiny. Bola som nútená uvažovať aj nad možnosťou čo ak budem sama.... Po čase sa všetko utriaslo, veľa vecí sa vysvetlilo, zlepšilo a aj tak som chcela aj ja do rodinného rozpočtu priniesť viac financií. Rozhodli sme sa s manželom skúsiť požiadať dať dieťa do materskej škôlky ako 2,5ročného. Bohužiaľ sa to nepodarilo ale sme si z toho ťažkú hlavu nerobili, veď keď to nejde tak nejde počkáme a o pol roka to skúsime znova. Syna som mala nakoniec sľúbeného že nastúpi od januára 2010 ako trojročný do škôlky. V novembri 2009 sme sa veľmi potešili že sa nám nakoniec podarilo zázrakom znovu otehotnieť. Aj napriek tomu syna vzali do škôlky ale nastúpil až začiatkom februára 2010 pretože mali v škôlke ovčie kiahne. Začiatky tohto tehotenstva boli veľmi ťažké, do štvrtého mesiaca tehotenstva som mávala veľmi silné nevoľnosti, dokonca som bola preto dva krát v nemocnici. Syna som v tom čase mala doma, nemohla som sa mu ani naplno venovať lebo som mala čo robiť sama zo sebou ale zvládla som to. Keďže som nikde nepracovala a nastal mi pol roka rozdiel medzi dvoma rodičovskými dovolenkami bola som nútená sa evidovať na UPSVAR. Keď už syn teda chodí do škôlky ,som si vravela, a ja sa už cítim omnoho lepšie rozhodla som sa hľadať nejakú prácu. Keďže som ešte nedovŕšila 25rokov poskytla sa mi možnosť absolvovať absolventskú prax ktorá mi nahradila rodičovský príspevok na nejaký čas. Nastúpila som začiatkom Marca. Moja práca bola zaujímavá a ani pre môj stav nie moc náročná. Bola to administratívna práca na tri mesiace. Pracovný čas som mala síce pravydeľný ale po dohovore so zamestnávateľom som si ak potrebovala vybaviť lekára alebo byť s dieťaťom doma, alebo proste niečo potrebovala bol veľmi ochotný a dokonca som si to mohla nadpracovať. Ku gynekologičke na poradňu aj sono dochádzam do iného mesta ako je naše, nebudem písať aký mám na to dôvod. Dieťa som buď doviedla skôr alebo prišla pre neho neskôr, podľa toho ako som to zrovna potrebovala. Nikdy sa však nestalo aby som prišla pre dieťa po pracovnej dobe materskej šôlky. Ak som potrebovala dať syna do škôlky na 6.30 tak len z dôvodu že ma tlačil čas vyšetrenia alebo autobusový spoj. Čo sa stalo 2krát. Pracovná doba MŠ je 6.30-16.30. Za posledný mesiac s manželom chodíme pre syna okolo 16.00 inokedy až o 15.00 ,len z dôvodu že sa začalo v byte prerábať a ak máme možnosť prísť pre neho o hodinku neskôr prečo nie? Manžel urobí toho viac keď sa mu syn nemotá pomedzi nohy, len aby sa mu niečo nestalo. Syn veľmi rád je v kolektíve, síce občas zaštrajkuje ale vidím to na ňom keď je doma že potrebuje aj inú spoločnosť je veľmi živý a aktívny. Koľko krát sa stalo že som nebola doma a musel syna vyzdvihnúť manžel keď ja som nestíhala, a potom ešte utekal do práce na nočnú smenu. Dochádza do BA. Dnes som syna dávala do škôlky ráno na 7.30. Koľko krát sa stalo že sme prišli len tak tak do 8.00 a potom sa nedalo dostať dnu lebo nikto neotváral. Poobede som prišla pre neho o 16.00 manžel išiel dnes na nočnú tak som išla zarovno s ním z domu. V škôlke ma hneď upozornili že treba chodiť pre neho skôr, bolo tam kopec detí a vraj čakali na rodičovské. Do šatne prišla za mnou pani riaditeľka hneď ma zavalila otázkami že prečo vodím syna skôr a chodím neskôr pre neho, že oni nie sú odkladáreň. Vraj dostáva sťažnosti a že chce vysvetlenie. Keby som bola doma, nič nerobila a nemala prácu ktorá mi konči koncom mája na dohodu, nepoviem ani slovíčko a brala to ako opodstatnené. Moja lekárka ma už dva krát chcela vypísať na PN, a dokonca za posledné dve poradne ma upozorňuje na to že ma pošle do nemocnice len aby som neporodila skôr mám do pôrodu ešte mesiac a pol. Z riaditeľkinho správania som pochopila že mi naznačila že ja som matka čo dáva dieťa do škôlky len aby som sa ho zbavila. Síce mi povedala že bez urážky ale ma to veľmi urazilo. Mala by som za ten čas kým je v škôlke ležať doma na vyvýšenej posteli, nič nerobiť, nenamáhať sa, ale nemôžem lebo aj ja mám nejaké povinnosti, kopec vecí treba urobiť ako každá žena v domácnosti či zamestnaná alebo nezamestnaná. Keby som teraz ostala do pôrodu v nemocnici neviem si predstaviť ako bude manžel sám na tak dlhú dobu fungovať, nevravím že by to nezvládol ale má nepretržitú pracovnú dobu, na smeny. Moji rodičia bývajú na druhom konci Slovenska a Svokrovci mimo nášho mesta. Nemá nám kto pomôcť. Nechápem teda ako si dochádzku v škôlke vlastne predstavujú, to už potom manžel skôr ako o 16.00 pre syna ani nemôže ísť, tiež sa potrebuje poriadne vyspať, najesť a nachystať do práce, samotná cesta do BA trvá hodinu. Naozaj som dnes ostala pobúrená a zaskočená. Ja mám tiež čo to im vyčítať a ani som do teraz nepovedala ani slovíčko. Myslím že nie som zlá matka a ani nedávam dieťa do škôlky aby som sa ho zbavila, som rada že ho tam mám. Ale to im predsa nedáva právo ma odsudzovať. Majú pracovnú dobu a mali by tam do vtedy biť. To je už na mne kedy si pre neho prídem. Keď sa rozhodnem na pár dní syna nechať doma pre zlé počasie tak s tým nemajú problém.

  • anonym
    27.05.2010, 07:34

    uz to tu pisali viacere mamicky, nielen ludia a zvlast zeny!!! :ups: :ups: :ups:  si myslia, ze si deti do skolky odkladame, aby sme mohli lenosit, ale aj myslenie uciteliek zo skolky sa musi zmenit. viem, ze je to ako zacarovany kruh, nedostatok miest v skolkach, ale nikto s tym nic nerobi a este ked sa dozviete, ze nejaka institucia, napr. cirkevna, zabera priestor kde dovtedy bola skolka, ide ma rozhodit od zlosti. nahradu samozrejme nedaju. skolky su v dezolatnom stave, ako boli pred 20 rokmi, tak su aj teraz, cest vynimkam alebo ochotnym sponzorom.
    ale pokial neporusim stanovy skolky, nemaju pravo mi dieta z nej vylucit. a v ziadnych stanovach nie je obmedzenie, ze dieta nesmie chodit do skolky pokial je matka doma a tiez cas na prichod ci odchod. len ked je dieta umiestnene na 4 hodiny.  ved by to bola diskriminacia. a preto sa potom "mile!" pani ucitelky a riaditelky utiekaju k vyhrazkam a takymto slovnym vyjadreniam.
    skoda, ze to tu nemozme vyriesit, len sa postazovat. drzim paste vsetkym dotknutym mamickam a ich detickam.

  • anonym
    27.05.2010, 12:37

    verím tomu, že pani riaditeľka škôlky, ktorá sa pýtala na dôvody neskorých príchodov po vášho synčeka je tiež len človek a ked vie, že donedávna ste ho brávali skôr  tak možno len chce vedieť dôvod. ja osobne to robím tak,ž e ked chodím po dieťa pravidelne približne v rovnakom čase a  potom sa niekedy vyskytne deň alebo obdobie kedy viem, že budem chodiť neskôr, tak jej to poviem dopredu. s kľudom a krátkym vysvetlením jej poviem aj príčiny a máme medzi sebou jasno. všeobecne patrím k ľuďom ktorí majú tendenciu možno až  príliš všetko odôvodňovať, ale myslím, že je to tak lepšie. vyhnem sa potom takýmto "nedorozumeniam" a pocitom, že niekto má na mňa narážky a podobne ;-)
    myslím, že chyba je v tom, že to čo si napísala nám tu ako vaše dôvody prečo je syn v  škôlke dlhšie sa dá normálne s kľudom nadhľadom povedať aj pani riaditeľke.tiež je to len žena a verím tomu,že aj matka, a to ma utvrdzuej v tom, že by to pochopila

  • anonym
    27.05.2010, 13:06

    to máš pravdu , musím s tebou súhlasiť. Vždy som odôvodnila svoju potrebu prečo zrovna ráno potrebujem svojho syna doviesť skôr, neskôr či v priebehu dňa. Ale však ja zas nemôžem za to že triedna učiteľka či jedna alebo druhá má proste deravú hlavu. Raz som potrebovala zo synom ísť na kardiológiu, samozrejme som tri dni a aj v ten deň ráno upozorňovala na to že tam ideme že si prídem pre neho skôr a bude aj od olovrantu odhlásený. Dokonca vedeli presný čas. Dnu do škôlky som sa mala problém dostať a moc vyzváňať som nechcela lebo som vedela že asi v tom čase budú deti spinkať. Zrovna jedna náhoda z náhod bola pri deťoch učiteľka dokonca ktorú som ani ja nepoznala a mala obrovský strach mi syna zveriť lebo nevedela kto som. Nakoniec som ukázala lístok na prvé vyšetrenie. Takže pani učiteľka vôbec druhej neoznámila že si pre neho prídem. Tiež sa stalo že som vravela, ideme na imunológiu naposledy minulý týždeň privediem ho neskôr neviem ani či stihneme raňajky, nakoniec sme prišli zrovna na raňajky ale malý mal čo papkať zo sebou tak hladný nebol. Pani učiteľka že kde sme že sa čudovali, že prečo meškáme, ja jej veď včera som hovorila že ideme na imunológiu prídeme neskôr. Ona že či som to hovorila určite jej. Mávla rukou že asi zabudla. Zabúda veru dosť často. Inak by som ocenila keby mali zošit nie len na odpisovanie stravy ale aj kde by rodičia zaznamenávali deti keď potrebujú ísť k lekárovi. Pani riaditeľku poznám veľmi dobre, je to milá a príjemná osoba, zhovárala som sa s ňou veľmi slušne. Vysvetlila som jej svoje dôvody.  Ale predsa keď máme pracovnú dobu nemôžme si povedať idem domov lebo nemám už žiadnu robotu, je nejaký čas tak tam mám biť. Ja nehovorím veď keď sa deti pozbierajú a ostane s nimi jedna veď to je v poriadku, ani raz sa nestalo aby sme prišli v čase kedy zatvárajú. Pracovnú dobu majú do 16.30, ak som išla pre syna neskôr tak nie viac ako 16.00-16.10 podľa toho koľko mi cesta trvá. Keď som sa dnes ohradila nad tým u pani učiteľky spítala som sa jej že do kedy majú pracovnú dobu, povedala že niektorý robia 8hodín, opítala som sa jej a vy koľko...ona že 7hodín, a ja jej na to a môj manžel pracuje 12hodín. Vidíš keď vysvetlím aj svoje dôvody stále si nejaký argument nájdu a vždy to bude o tom istom, môžem ja hovoriť aj týždeň každý deň dôvod prečo príde neskôr, skôr buď na to zabudnú alebo budú zo mňa robiť hlúpu že som nič neoznámila popredu. Dnes ide manžel pre syna a som zvedavá čo povedia jemu.

  • anonym
    27.05.2010, 14:06

    tak to je pekny cirkus :evil:
    mne sa to este nestalo, ze by ucitelky na nieco zabudli, skor nam hovoria, ze nemusime telefonovat, ze ked neprideme do 8.00, tak nas odhlasia. mne to ale pride ferovejsie, zavolat, napr, ze dieta je chore, alebo cestujeme a tak. skus to urobit tak, ze im das podpisat papier, ze si im nieco oznamila, lebo ze mas zlu skusenost. uvidis, ako budu reagovat. ved predsa nie je mozne, aby si nepodavali info a hlavne ked je tam nova ucitelka, ktora ti nechce dat vlastne dieta.

  • anonym
    01.06.2010, 11:49



    Áno stretli a je nelogické, aby matka, ktorá si doma vála šunky na materskej, poberala na čierno plat a pracovala, kde iná mamička, ktorá materskú nepoberá nemohla dávať dieťa do škôlky kvôli inej....Je to presne tak, ako tebe by sa nepáčilo, keby dôcjhodkyňa pracovala na mieste, ktoré by mohla obsadiť iná žena , prípadne aj s vyšším vzdelaním len preto, že dôchodkyňa je rodina vedúcemu...

  • anonym
    01.06.2010, 13:11



    to ako podla seba súdim teba??? ja som si nikdy na materskej šunky nevalala! a určite nie som jedina mamička! žeby ti to počasie liezlo na mozog???

  • anonym
    01.06.2010, 14:48

    nemyslím, si, že materská je o válaní šuniek , aj ked ja osobne nikdy som si tak neoddýchla, ako na materskej:D . Ale na druhej strane, súhlasím s tým, aby sa v 1. rade prijímali deti pracujúcich matiek a predškoláci (nie deti s odkladom, len tie 5-ročné), až potom všetky ostatné.

    A školka by mala mať právo vyradiť deti, ktorých rodičia su doma aj počas školského roka, ak sa im nahlási dieťa, ktorého mamička pracuje.

    V dnešnej dobe su školky plné detí, ktoré maju doma matky na RD alebo nezamestnané a tie ženy, ktoré by radi pracovali, musia odmietať zamestnanie, lebo nemaju kam umiestniť dieťa. Nie každá totiž zarobí tolko, aby mohla zaplatiť za opatrovatelku alebo súkromnú školku. Tie totiž stoja aj 500€ mesačne.

    U nas v školke to vidím, kolko detí chodí až na ôsmu a naobed domov, alebo hned o 14:00 po vyspatí domov , ak by ich matky pracovali určite by si takto nemohli dovoliť deti brávať. Ked idem pre dieťa o 15:00 - 15:30 často je tam posledné! Vyzarám ako krkavčia matka, pritom som len zamestnaná a to ešte s výborným prac. časom.

+ -
Príspevkov: 72