TEST pre mamy po pôrode: V akej ste kondičke?

Veronika Nováková | 11. Nov 2019
TEST pre mamy po pôrode: V akej ste kondičke?

Pôrod so sebou prináša, okrem vytúženého bábätka, aj nový pohľad na ženské telo. Aj vy ste si mysleli, že to brucho zmizne hneď, ako zazriete svoje bábätko? Ako sa čo najrýchlejšie dostať späť do formy? Otestujte sa a objavte svoje skryté možnosti!

1. Ako vyzeralo vaše šestonedelie?

A) S bábätkom doma v tesnom prepojení, v posteli, na sedačke, v ležiacej polohe.

B) Hneď po príchode domov som opäť fungovala v domácnosti.

C) Veľmi som sa tešila na prvú prechádzku. A potom sme striedali leňošenie a pobyt na čerstvom vzduchu.

2. Koľko námahy vás stojí vychystať sa na detské ihrisko?

A) Musím samu seba presvedčiť, že dnes naozaj vybehneme von. 

B) Je to naša každodenná rutina. Bez pobytu na čerstvom vzduchu si ja ani deti nevieme predstaviť náš deň.

C) Keď deti neprotestujú a nevystrájajú pri obliekaní, tak som za každú zábavu. 

3. Máte čas „mať čas“ len pre seba?

A) Najväčším relaxom je pre mňa horúca vaňa a kniha. 

B) Dvakrát do týždňa chodím na crossfit, aby som zo seba dostala zlú energiu.

C) Zvyknem sa stretávať s ostatnými mamami pri dobrej káve a koláčiku, ale je pravda, že deti sa na nás vyškierajú z detského kútika.

4. Muž vás pozve na deň do wellnessu, bez detí, len vy dvaja.

A) Budem po celý čas vo vírivke a doprajem si dlhú masáž.

B) Konečne si poriadne zaplávam a určite zájdeme aj do sauny.

C) Budem si vychutnávať ticho pri obede aj pokojnú atmosféru, ale pri pohľade do detského bazéna sa mi zacnie po deťoch.

5. Bývate často nervózna?

A) Ak práve nemám PMS alebo mesiac nie je v splne, tak som v pohode. 

B) Som nervózna, keď prší a nemôžeme ísť von.

C) Občas na deti nakričím a potom ma to veľmi mrzí.

6. Ako bojujete s kilami, ktoré vám zostali po pôrode?

A) Ako by som mohla chodiť aj cvičiť, keď mi starostlivosť o deti zaberá celý čas?

B) Ako prišli, tak aj odišli. Ale je za tým aj dobrá genetika.

C) Dívam sa na ne s nechuťou v zrkadle, ale viem, že sa časom rozlúčime.

7. Ako sa staviate k sexu po pôrode?

A) Nemám naň ani pomyslenie. Teraz je prvoradé dieťa.

B) Už to nie je tak často ako predtým, ale určite si ho s mužom doprajeme.

C) Ak by záležalo len odo mňa, tak som pokojne aj bez sexu, ale viem, že je to dôležité pre náš vzťah.  

8. Čo vaši drobci a športové aktivity?

A) Chodíme plávať, aj keď nie vždy to stíham a nie vždy mám chuť. Za tou hodinou v bazéne sú hodiny obliekania, sušenia a premáhania sa.

B) Naše deti vedieme k športu odmalička. Bicykel, gymnastika, plávanie.

C) Ideme na to pekne pomaličky. Prvou métou je odrážadlo.

kondička po pôrode

VYHODNOTENIE: Aký typ mamy ste?

A Pohoda-nepohoda

Máte veľkú chuť pustiť sa do všetkého, hlavne ráno po obľúbenej kávičke. No vypŕchajúcim kofeínom akoby prchala aj vaša energia a najlepšie sa cítite v domácom prostredí. Keď sa vám podarí vyjsť von, nabije vás to pozitívnou energiou, a to je znamenie, že by ste tak mali robiť, ako často môžete. Ocení to vaša fyzická aj psychická kondícia, manžel i deti.

Mama a ja rada: Len pripomíname, že aj prechádzky s kočíkom či kráčanie s drobcom sa rátajú.Len pripomíname, že aj prechádzky s kočíkom či kráčanie s drobcom sa rátajú. Len ich zaraďte pravidelne, za každého počasia a občas si s drobcom, na ihrisku či v parku pokojne zacvičte. Ak je tam skupina „jogujúcich“ mamičiek, pokojne sa pridajte, bude super!  

B Aktívna mama

Šport a pohyb majú vo vašom živote stále miesto, aj preto sa pýšite peknou postavou aj po pôrodoch. Vďaka tomu cítite psychickú pohodu, ale pozor na to, aby ste vaše deti prehnanými aktivitami neunudili či nevyšťavili. Aj tu platí, všetko s mierou. 

Mama a ja rada: Vyberte si pohybovú aktivitu, ktorá nebude vašou sólovkou, ale viac bude  baviť vašich drobcov. A niekedy je skvelým pobytom vonku aj taký piknik. 

C Odhodlanie veľké, vôľa malá

Máte to premyslené, máte aj odhodlanie, len tá vôľa je niekedy príliš slabá. Viete, že pohyb robí dobre vám aj celej rodine, no niekedy sa vám ťažko vystupuje z pohodlia komfortnej zóny. Skúste sa prekonať aspoň trikrát do týždňa a dočkáte sa želaných zmien. Netreba veľa, stačí začať aj s 10 – 15-minútovými cyklami. 

Mama a ja rada: Netrápte, ak niekedy zlyháte, nič sa nedeje, aj zajtra je deň. Ale doň už ten pohyb naozaj zahrňte. 

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: