Športovanie v tehotenstve: na čo netreba zabúdať!

Športovanie v tehotenstve: na čo netreba zabúdať!
9.8.2017 v kategórii Mama, autor MAMA aja, foto: istockphoto.com

Nevzdávajte sa športu v tehotenstve. Ak dodržíte určité zásady, nemusíte sa ničoho obávať.

Je športovanie počas tehotenstva bezpečné?

Ak to váš zdravotný stav dovoľuje a ani v tehotenstve ste sa nevzdali športovania, nemali by ste zabúdať na pár pravidiel.

  • Vyhýbajte sa športom, ktoré zvyšujú vnútrobrušný tlak a ohrozujú brušnú časť.

  • Pri pocitoch slabosti či mdlobách ihneď prestaňte s pohybom.

  • Nikdy nešportujte na doraz.

  • Obmedzte riziko pádov a nárazov.

  • Intenzitu cvičenia voľte podľa svojej kondície.

  • Počas cvičenia dostatočne pite, oddychujte a nepreceňujte svoje sily.

  • Necvičte, ak ste unavená, chorá, ak vám hrozí potrat alebo predčasný pôrod.

Gravid joga je skvelou pomocníčkou v období tehotenstva!

    Aké športy sú počas tehotenstva ideálne?

    Ak sa pre šport len rozhodujete, v tehotenstve je najideálnejšie plávanie, ďalej chôdza, turistika, joga, tanec atď. Úplne alebo aspoň v 2. polovici tehotenstva je dobré vyhnúť sa lyžovaniu, jazde na koni, potápaniu, posilňovaniu, bojovým a silovým športom.

    Môžem cvičiť v tehotenstve "sed a ľah" či plank?