Prečo držať diétu?

Prečo držať diétu?
7.8.2017 v kategórii Mama, autor Lenka Debnárová, foto: istockphoto.com

Niekomu z estetického hľadiska nemusí prekážať, že je obézny a nevidí teda dôvod, prečo by sa mal „trápiť“ diétami a chudnutím. Ak máte naozaj iba zopár kíl navyše, skutočne sa nemusíte trápiť. Pokiaľ sa ale vaše BMI pohybuje v oblasti obezity, nie je problém iba estetický, ale rozhodne tiež zdravotný.

Paleo diéta - moderné stravovanie

Nie je totiž pravda, že kto je tlstý, je aj zdravý. Opak je pravdou. Naše staré mamy, ktoré zažili 2. svetovú vojnu a s ňou spojený nedostatok potravy sa potom snažili každého vykŕmiť.

Kto má dostatok tukových buniek, prežije všetko. Táto skutočnosť nám naozaj pomáhala v dobách hladomoru, v dnešnej dobe je nám však skôr na príťaž. Organizmus totiž stále ukladá nadbytočnú energiu do tukových zásob.

V dnešnej dobe epidémie obezity a s prihliadnutím na rizikové faktory obezity sa teda udržanie rozumnej hmotnosti stáva skôr otázkou prežitia.

Nech teda máte pre chudnutie akýkoľvek dôvod, je dôležité si uvedomiť, že je naozaj možné úspešne znižovať hmotnosť a hlavne mať z toho dlhodobý, až celoživotný prospech.

Prečítajte si: 8 tipov štíhlych žien, ako byť a zostať štíhlou?

Držanie diéty s cieľom zlepšenia zdravia

Zníženie telesnej hmotnosti môže zlepšiť váš zdravotný stav. Už úbytok na váhe 5 – 10% z vašej pôvodnej hmotnosti ovplyvňuje:

  • Znižuje riziko rozvoja cukrovky 2. typu a zlepšuje hladinu cukru u diabetikov
  • Znižuje hladinu cholesterolu
  • Znižuje hodnoty krvného tlaku
  • Zvyšuje pohyblivosť
  • Zlepšuje dýchanie
  • Zlepšuje problémy so spánkom
  • Môže vyriešiť problémy s neplodnosťou



Zníženie telesnej hmotnosti zlepšuje kvalitu života

Zníženie telesnej hmotnosti ovplyvňuje všetky aspekty vášho každodenného života a v dlhodobom horizonte má významný pozitívny efekt na zdravie a celkový stav organizmu. Zníženie telesnej hmotnosti vám prinesie tieto výhody:

  • Budete sa cítiť istejšia sama sebou a sebavedomejšia

  • Budete mať viac energie na hranie sa s vašimi deťmi a budete sa môcť zúčastniť aktivít s priateľmi

  • Budete schopná vyjsť po schodoch bez toho, aby ste strácali dych

  • Môžete ísť do spoločnosti bez toho, aby ste sa cítili trápne a rozpačito

  • Zmestíte sa do riflí...

Ako vyhrať boj so sladkosťami?

Ako naštartovať diétny režim?

Znie to tak jednoducho. Stačí jesť nízkotučné, nízko kalorické jedlá a kilá pôjdu ľahko dole. Pravda, kým to sami skúsime!

Zjaví sa jedna prekážka za druhou a často svoje úsilie vzdáme, ani si to neuvedomíme. Na Slovensku je až 16,9% obéznych ľudí. Ak k obezite pridáme nadváhu, dostaneme sa k počtu 2/3 populácie.

Isté však je, že väčšina sa cíti zmätene, ak sa chceme orientovať v diétach a chudnutí. A niet divu – v televízii, v časopisoch a všetkých médiách sme doslova bombardovaní najnovšími metódami chudnutia, ktoré zaručene „fungujú“.

Reklamy nám nahovárajú, že pri týchto metódach nemusíme takmer nič, a že bez problémov získame lepšiu postavu už po pár týždňoch. Ako je teda možné, že stále priberáme a priberáme. Žeby tieto ľahké metódy nefungovali?

Väčšina diét je navrhnutých tak, že strávime väčšinu času v kuchyni, sú finančne náročné, je potrebné neustále si počítať kalórie a trápime sa tým, že nemôžeme jesť to, čo máme radi.

Povedzme si pravdu. Ak by existoval nejaký prostriedok na chudnutie, ktorý naozaj funguje, stál by neskutočné peniaze a všetky celebrity by boli ako modelky.

Je dobre chudnúť s rozumom. Vyhýbať sa jednostranne zameraným diétam typu ryžová, bielkovinová a podobne. Jo-jo efekt zaručený. Zamerajme sa na zdravé jedlá a dostatočné množstvo ovocia a zeleniny. A samozrejme, musíme pridať pohyb!

Chudnúť neznamená hladovať, naopak!

Frutariánstvo: štýl života, či diéta?