Škola volá: Pripravte deťom chutné a zdravé desiaty

PR | 16. Aug 2019
Škola volá: Pripravte deťom chutné a zdravé desiaty

Začiatok školského roka sa nezadržateľne blíži a s ním opäť raz rodičovské dilemy, čo svojim malým pokladom prichystať na desiatu. Prinášame vám zopár jednoduchých tipov na prípravu výživných pokrmov plných lahodnej chuti a prospešných vitamínov.

Mrkvová maškrta, ktorá rozžiari detské oči 

Mrkva je odjakživa stálicou našej kuchyne. Pre svoj vysoký obsah vitamínu A, ktorý sa v našom tele premieňa na významný betakarotén, je obľúbenou zeleninou nielen pre jej sladkú chuť, ale aj pre zázračné účinky na naše zdravie.Najmä u detí blahodárne vplýva na vývoj a kvalitu zraku.

Pripravte vašim deťom mrkvovú lahôdku, ktorej neodolajú: Nakrájajte mrkvičky zo Slovenskej farmy v BILLA na drobné hranolky, uložte ich na plech, zalejte olivovým olejom a dochuťte soľou a bylinkami podľa chuti. Hranolčeky dajte piecť do rúry vyhriatej na 200° C približne 15-20 minút. Tento chutný, ale najmä zdravý variant hranoliek si vaše deti zamilujú. 

Skvelý tip na chutný dip: Osvedčeným receptom, ktorý výborne doladí chuť mrkvových hranoliek, je lahodný avokádový dip. Avokádo je takisto mimoriadne zdraviu prospešné – znižuje hladinu cholesterolu, obsahuje protirakovinotvorné látky, veľa vlákniny a nenasýtené mastné kyseliny. Vydlabte dužinu avokáda, rozmixujte ju s olivovým olejom, lyžičkou medu, štipkou soli a citrónovou šťavou. Podľa chuti prevoňajte bylinkami. 

Soľ nad zlato: Slané zeleninové muffiny

Muffiny deti milujú a vďaka ich rýchlej a jednoduchej príprave ich milujú aj mamičky. Vyskúšajte však nahradiť klasické sladké muffiny niečím výživnejším – pripravte deťom muffiny zo zeleniny. Chutné zeleninové koláčiky vykúzlite z BILLA brokolice, cibuľky, vajíčka, syra a špaldovej múky. Zmes dochuťte soľou a bylinkami a dajte piecť na 30 minút pri teplote 180° C. 

Ovocné smoothie: Nazdravie, školáci! 

Pripravte deťom do školy nápoj, ktorý si ich získa lahodnou, sladkou chuťou a vás svojou výživnou hodnotou.

Rozmixujte banán s jabĺčkami, pridajte studenú vodu, pár kvapiek citrónovej šťavy a zdravé smoothie je na svete.

Banány sú ľahko stráviteľné, obsahujú vitamíny C, B, A a cenné minerálne látky ako horčík, vápnik, fosfor a draslík. Jablká z poctivej Slovenskej farmy v BILLA v sebe ukrývajú viac ako 20 minerálnych látok, vysoký obsah vlákniny, pektínov a antioxidantov. Navyše sú vhodné aj pre malých diabetikov. 

Zdravé a výživné ingrediencie na prípravu tých najchutnejších desiat pre vašich malých školákov nájdete v sortimente Billa od poctivých slovenských dodávateľov pod označením Slovenská farma.

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: