Prístup k učeniu je klúčový
Každé dieťa sa učí svojím vlastným tempom, niektoré dokážu nové učivo vstrebať rýchlo, iným to zasa trvá dlhšie. Dalo by sa povedať, že to, ako rýchlo sa učíme, je v nás dané. Vedci však zistili, že opak je pravdou.
V skutočnosti sa všetci učíme približne rovnakým tempom, rozdiel však spôsobuje prístup k rôznym možnostiam, ako sa učiť.
Prístup k učeniu je kľúčový
Vedci sa zamerali na 1,3 milióna študentských interakcií naprieč rôznymi vzdelávacími softvérmi, ako napríklad online kurzy či vzdelávacie hry (ext. zdroj štúdia). S nimi pracovalo takmer 7 000 študentov vo veku od základnej po vysokú školu.
Školská psychologička: Dieťa by sa nemalo báť prísť domov kvôli zlej známke
Výsledky porovnávania ukázali, že to, ako sa dieťa nové informácie naučí, záleží od toho, aké má pri učení možnosti. Ak mali študenti možnosť precvičiť si to, čo sa naučili, malo to na ich akademický výkon oveľa väčší dopad ako „veľa učenia“. Umožnenie prístupu k rôznym vzdelávacím možnostiam je preto kľúčové pre učenie a akademický výkon (nielen) detí.
Náš mozog sa môže naučiť nové veci rôznymi „mentálnymi cestami“, čo znamená, že naša miera učenia sa príliš nelíši – všetci sa môžeme dostať do rovnakého bodu a úrovne spôsobom, ktorý najlepšie vyhovuje našim skúsenostiam a vedomostiam.