Dobry den
som mamina dvojrocneho synceka. Ktory je od narodenia velmi culi. Nasa doktrorka nam povedala ze je to hyperkinder. Snazim sa citat knizky o vychove dietata ktore hovoria o tom ze mam dietatu vsetko vysvetkovat nebit ho a ja sa s tym zhodujem moje okolie vsak mi nadava ze maly mi za chvilku prerastie cez hlavu ked nedostane par krat po ritke tak by som chcela vediet vas nazor ako odbornika.
Potom napriek tomu ze je velmi hyperaktivny oproti inym detickam ma trapi este jedna vec maly mal teraz pre par dnami dva roky a jeho tatinko nas opustil pred piatimi mesiacmi chcem sa opytat ci mam s nim ako s malym o tom nejako komunikovat vysvetlovat mu aj ked je taky maly. Davam mu ho na par dni v mesiaci a maly strasne place ked odchadza od neho az mi to srdce trha a na druhej strane ked mu ho davam ja tak vobec neplace. nechapem nema ma rad alebo neviem preco ja som rada ze neplace ale trapi ma to :( Bojim sa ze ma nema rad a ze ma radsej tatinka milujem ho a dala by som mu aj modre z neba a ak chce byt s tatinkom namiesto mna boli ma to velmi. mam pochybnosti ci som dobra mama ci maly nema radsej otca a preto ci by nemal byt s nim i ked mna by to velmi bolelo lenze on je pre mna to najdolezitejsie co mam dakujem vam velmi pekne za radu a prajem vam prijemny den

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Predpokladám, že váš syn tým, že je s vami väčšinu času, viac si vás užije a s tatinom trávi oveľa menej času. To môže byť aj dôvod, prečo plače, keď od neho dochádza. Vie, že ho dlhšie neuvidí, kým vami si je viac menej istý, lebo s vami žije. Brala by som to skôr ako výraz toho, že mu ocko chýba, než ako prejav toho, že vy ste horšia, že vás nechce, že ste zlá matka. Neplače, keď odchádza od vás, lebo vie, že vás nestráca. Ste jeho istotou a dôveruje vám.
Na druhej strane, keď bude dorastať, možno príde čas, keď bude chcieť s otcom tráviť viac času a možno aj žiť. A to tiež nebude znamenať, že vy nie ste hodná. Bude to len o tom, že dieťa potrebuje oboch rodičov, obaja k nemu nerozlučne patria a dávajú mu rozličné veci a rôznu výbavu do života a ono ju chce čerpať.
Niekedy je vhodné na tom pracovať s psychológom, aby vaša bolesť a strach neochromovali vzťah k dieťaťu, prípadne nebrzdili vzťah otca a dieťaťa.