Dobrý deň, mám taký problém...synček (2roky) mi chodieval na nočník, ale v poslednej dobe mi nočník z nejakého nepochopitelného dôvodu odmieta a pýta si plienku... ked mu idem dať plienku dolu, že ho chcem posadiť na nočník, tak sa vzpiera... Poradte mi, ako mám postupovať, ked ho chcem uz konečne odnaučiť od plienok...
Dakujem Vám veľmi pekne...

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Skúste ho nejaký čas nechať. Zrejme na nejaký čas potrebuje inú starostlivosť, takú, akú mal, kým bol bez plienok. Alebo potrebuje rozhodovať o tom, kam bude cikať a kakať. Niekedy aj to je pre dieťa dôležité.
Podobné otázky
• plienka na spanie
, Autor: Registrovaný používateľ
dobrý deň pani doktorka,
čítala som viac príspevkov na túto tému ale predsa by som sa aj ja niečo rada spýtala.Moja dcérka mala 1.7. teraz 3 roky a tiež spáva či už poobede aj v noci s plienkou. Aj keď zaspí poobede na hodinku, pociká sa. V noci ju dávame 1-2x cikať - vyciká sa, okrem toho zvykne už mať plienku mokrú a do rána znovu a to sa jej snažíme cca od 18 nedať piť, max. nejaké dva hlty, keď píta, príp. mlieko. Ak sme ju nedali cikať alebo neprebalili, zvykne plienku nejako "precikať" a má mokré aj pyžamko. A aj keď je mokrá dosť značne, vôbec sa nezobudí.
Cez deň plienky nenosí už viac ako rok, ešte mesiac pred 2. rokom začala sa pekne pýtať. Keď sme sa vrátili z dovolenky dokonca aj v noci zvykla prísť, že jej treba cikať a potom to akosi prešlo. A mám pocit, že čím viac sa snažím, aj keď viem, že toto nie je o mne, tak je to horšie. Je možné, že je to spôsobené akoby nátlakom na odučenie sa od plienok? Ak to tak vníma. Radšej to nechať tak a ako píšete čakať aj do 4r. že to RAZ príde a všetko je v poriadku???
Od malička máva baktérie v moči, posledné obdobie sme používali faramykoin do plienky, a prešlo to ale čítala som, že aj to môže byť príčina nadmerného močenia, pretože mám pocit, že ciká príliš moc hlavne v noci. Cez deň vypije tekutín asi 8dcl cca. Myslím, že to je tak akurát. Mám jej dať menej? Pretože mnohokrát si ani nepýta piť, len jej dám väčšinou s jedlom.
veľmi pekne ďakujem za odpoveď.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Ak má ťažkosti s močovými cestami, infekcie, môže trvať dlhšie, kým sa úplne strasiete plienok. Stres a nátlak len znižujú sebavedomie dieťaťa - pripadá si, že už by malo byť iné, a stále nie je, no nevie s tým samo nič urobiť...
• 5 rokov - problémy so stolicou
, Autor: Registrovaný používateľ
Ahoj, mám 5 ročného syna. V čom je problém? Vykaká sa len do plienky. Odmieta nočník, záchod, ide mu to jednoducho len do plienky. Na nočník si od malička sadnúť nechcel. Na záchod si sadne, ale potrebu tam nesparví. Plienku mu odmietam dať, ale pokiaľ sa mi nevykaká do 3 dňoch (plače, bolí ho bruško, dokonca dostane horúčku), dám mu plienku a do minúty je vykakaný. S cikaním nemá problém, spraví to do WC. Dokonca, keď raz boli na chate a nemala som plienku, tak šiel na WC. Keď mal hnačky, tak bol na WC tiež. Na záchode sme už čítali knihy, pozerali telku, rozprávala mnoho príbehov, len aby potrebu spravil. Podplácali sme odmenami, akúšali krikom, ale nič nepomáha. Kolotoč sa opakuje. 3 dni nespraví potrebu a potom mu jednoducho tú plienku dám, pretože mi je ho ľúto.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Možno by ste mohli skúsiť psychológa. V tomto veku, hlavne keď sa vie za špeciálnych okolností vykakať do záchoda, by mohol na tom trošku popracovať a mohlo by to ísť.
Napadá ma, či by sa dalo povedať, že tým získava nejakú "výhodu". Má viac vašej pozornosti? Má dostatok vašej pozornosti? Máte na neho prehnané alebo primerané požiadavky (vzhľadom na jeho vek)?
• nevie sa vyprazdnit v sede
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den.Pisem uz viac menej zufala.Moja dcera bude mat v septemnri 3 roky a mame problem z odplienkovanim.Asi v roku a pol sama pochopila a zacala sa pytat bud na nocnik alebo toaletu no po case prestala.Od vtedy s nou po dobrom a uz sa stava (co ma velmi mrzi) ze aj po zlom bojujeme.Na nocnik sadne no i ked velmi potrebuje nevykona potrebu.Az neskor som odpozorovala ze aj ked ma plienku,nevycika a neykaka sa v sede ale musi sa niekam postavit.Ked plienku nema nevycika sa kludne aj 12 hodin co je zo zdravotneho hladiska maximalne nevhodne a ohrozujuce.Uz sa nestazuje ani na bolesti bruska a je v pohode cely den.Na podlahu sa pomocila iba ked sa velmi zlakla inak svoje zvierace uspesne dlhodobo kontroluje.Nepomaha pustanie vody a ani ine babske rady.Psychologicka nam dorazne povedala ze jej plienku davat nemame no nemozem ju ohrozit na zdravi.Trosku dufam ze sa zlomi po nastupe do skolky ale hrozne sa bojim aby ju koli tomu nevylucili z kolektivu.Dcera slabo rozprava (povedat vie jednotlivo kazde slovo no spajanie do viet je problem) a ma pravdepodobne zatial nevysetreny ADHD .Vopred dakujem za Vas nazor Jana
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Podľa môjho názoru je zo zdravotného hľadiska lepšie, ak sa vyciká do plienky, ako keď zadržiava moč 12 hodín. Možno jej škôlka a tlak detskej skupiny pomôžu dostať sa do koľají a cikať a kakať tam, kam treba.
• strach a plakanie pri pocikaní sa
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň pani doktorka,
dcérka bude mať 22 mesiacov a máme dosť veľký problém čo sa týka cikania bez plienky. Skúšali sme jej dať dolu plienku, keď bola vonku na dvore. Dali sme jej nohavičky a keďže veľmi pekne rozpráva, vie povedať, kakať, cikať, šerblík, sedátko, a rozumie aj významu týchto slov snažili sme sa aby sa teda vypýtala keď je vonku a nemá plienku. Ale stalo sa, že sa pocikala a ona začala strašne plakať, že sa pocikala. Dali sme jej druhé suché nohavičky a stále chodila s rukami na nohavičkách, že sa pocikala a stále to opakovala dookola. Pritom jej nikto nikdy nevynadal, že sa pocikala alebo niečo také. Keďže sa pocikala vonku, tak chcela ísť hneď dovnútra, asi si myslela, že vnútri sa jej to nestane. Aj keď bola v bazéne a mala plavky stalo sa, že sa pocikala, tak nechcela ísť už ani do toho bazéna. Má ako keby strašnú fóbiu z cikania bez nohavičiek. A keď sme jej dali potom tú plienku, tak nám zakaždým oznámila, že cikala do plienky a rozplakala sa pri tom. Po dlhšom opakovaní, že má plienku a môže cikať sa upokojila. Po určitom čase sme to vyskúšali znova, ale je to to isté. Čo robiť v takomto prípade?
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Možno prejde z plienky rovno na šerblík. Ale ešte nevie moč zadržať a vypýtať sa, tak ju nechajte, kým príde do toho štádia. Nechajte to skrátka na nej, keď bude pripravená, vypýta sa. Prípadne ju ponúkajte na nočník aj kým má plienku (ale ak nepôjde, neriešte to.
• Odmieta nočník aj záchod
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý den! Mám ku vám velkú prosbu už neviem naozaj ako postupovat pri výučbe mojej dcéry na nočník.Má 3 roky a 3 mesiace a vždy ked ju chcem dat na nočník spustí plač a krik ja viem že deti sú občas vychcané ale už nemám naozaj silu bojovat.nepomohla ani ked smu kúpili viacej nočníkov ani sedátka na velký záchod jednoducho ked chce cikat alebo kakat tak jednine do plienky.ďakujem za odpoved
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Dajte jej vždy na výber, či chce ísť na nočník alebo na záchod alebo chce plienku. A rešpektujte to, ak si zase a zase vyberie plienku. Jednoducho sa s tým nateraz zmierte, prestaňte bojovať. Ak sa naozaj uvoľníte a prestanete sa snažiť, je možné, že sa situácia zmení.