Dobrý deň, po prečítaní Vašej poradne som zistila, že nie som jediná, koho trápi problém s vyprázdňovaním syna. Aj napriek tomu, si dovolím popísať Vám "náš" problém a poprosiť o radu, príp. povzbudenie.
Som matkou dvojčiat vo veku 3 roky a 4 mesiace (chlapci). Problém mám s jedným synčekom, ktorý aj v tomto veku stále kaká do plienky a stále iba V NOCI!!! Počas dňa si na nočník aj sadne, príp. na WC, ale keďže má tú "biologickú potrebu vyprázdňovania" nastavenú na noc, obyčajne len posedí a tým to hasne. Čo ma ešte trápi, mám pocit, akoby v sede nevedel potlačiť.
Problém bol spočiatku aj so zapečením, neodhalená alergia na mlieko mu spôsobovala, že ho mlieko zapekalo, na problém sme prišli len vďaka atopickému exzému a krvným testom. Po vynechaní mliečnych výrobkov je už stolica OK, aj viac-menej pravidelná, t. j. každý deň, príp. obdeň, ale akoby PODVEDOME POčAS NOCI.
Stravu má prispôsobenú, zápchy už nie sú, poskytli sme mu pri kakaní súkromie, príp. sme ho dávali s bratom, aby mu šiel vzorom, no bezúspechu.
Pani psychologička, chcem sa Vás opýtať, ako k nemu pristupovať, skúšali sme všetko. Z toho dôvodu má ešte aj teraz na nočné spanie plienku, aby sa nepokakával do pyžamka. Pravdu povediac, mňa ako matku to už dosť trápi. Pediatrička radila ešte vyčkať, "vraj mám byť rada, že má stolicu pravidelnú". Rok už chodil do detských jaslí, problému sme sa však nezbavili.
Naozaj mám mu ešte nechať čas a neznepokojovať sa???Ďakujem

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
V tejto oblasti zvyčajne prílišná snaha či tlak zo strany dospelých narobí zvyčajne viac komplikácií ako osohu. Súhlasím bezvýhradne s pediatričkou - nechajte ho tak, nech hlavne kaká. Postupne sa situácia upraví tak, že sa bude pýtať v noci alebo sa mu kakanie posunie na večer alebo ráno.
(A ak by bol na príčine nejaký iný problém, aj tak si nátlakom alebo represiami nepomôžete, takže najlepšie čo môžete v tejto chvíli urobiť, je veriť, že sa to upraví spontánne - a prípadne sa modliť, aby sa to upravilo.)