Mam 27mesacneho syna a mame problem zo zaspavanim...aj na obed aj vecer ked liha do postielky musi niekto byt v postely alebo aspon sediet v miestnosti kde zaspava..ked odidem vzdy zacne plakat ale tak velmi skusala som ho upokojit a zase ho dat ale vzdy sa to opakovalo az som to asi na piaty krat vzdala.kedze este nevie velmi rozpravat tak ani mne velmi nerozumie ked to skusam dohovasranim ma aj svojho plysaka ale aj tak nezaspi sam v izbe..v maji ma ist do skolky a bojim sa ze ho koli tomu nezoberu a vlastne ako to tam vsetko bude znasat.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Pre mnohé deti v tomto veku je dôležité mať nablízku mamu alebo niekoho dôveryhodného, blízkeho. Tak to býva aj pri zaspávaní. Neprítomnosť blízkej osoby vyvoláva v dieťati pocit ohrozenia, strach. Postupne ako sa dieťa vyvíja, stáva sa schopnejšie aj v tejto oblasti.
Keďže váš syn ide do škôlky až za trištvrte roka, je veľmi pravdepodobné, že sa dovtedy zmení a posunie, hoci asi nie celkom, ale bude o niečo schopnejšie aj zostať bez vás a rešpektovať pravidlá alebo určité požiadavky okolia, ktoré teraz znamenajú pre neho ešte príliš veľkú záťaž. Navyše, deti v škôlke spia spolu v jednej miestnosti, čo by mu mohlo pomôcť zvládnuť situáciu - nebude sám, budú tam iné deti, tie mu budú čiastočne aj vzorom, ako so situáciou nakladať, ako sa s ňou vysporiadať.