Dobry den, mam 4 rocnu dcerku a nedavno s ami narodil aj syncek ten ma 4 mesiace....v poslednej dobe mame problem s dcerkou a jej utieranim po cikani. Najskor som si to poriadne ani neuvedomovala, ale zacalo sa to zhorsovat. Vzdy po cikani ked sa utre, je nervozna a hovori ze tam ma mokre.Najskor sa viac krat utierala-az tak ze to prehanala, ale vedela minut vela toaletneho papiera, ja som asi zo zaciatku na to neprimerane reagovala, lebo som bola aj ja z toho nervozna, tak som jej nedovolila zobrat si tolko toaletneho papiera, niekedy som to uz nezvladla a dostala po zadku, mam pocit ze to robi naschval...teraz je to uz v takom stadiu ze to hovori velmi casto a niekedy vydzri o tom hovorit aj hodinu, skace a bucha si tam ze tam ma stale mokre, uz som skusala vselico, pozerala som jej tam ale nic tam nema, nic mokre ani nijaky zapal.Uz to strasne prehana, meni sa to na nocnu moru. Napadlo nas ze to robi koli tomu aby uputala pozornost. Ona je inak velmi sikovna, od malicka bola taka. samostatna a hned vsetko vedela a chapala, je ale dost tvrdohlava a hadava. Aj s tym mame problem, ze sa dost hadame, ja tiez som celkom tvrdohlava, snazim sa tomu zabranit ale niekedy sa neda. S tym cikanim uz neviem co mam robit, neviem ci to nema nieco spolocne s detskou sexualitou. Nic co jej poviem nepomaha, co jej poradim nic sa jej nepaci. Poprosim vas o radu, co s tym mam robit, lebo sa to zhorsuje a neviem si s tym poradit. Dakujem, Katka.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
V prvom rade by bolo vhodné navštíviť vašu detskú lekárku a konzultovať s ňou, či treba vyšetriť moč alebo navštíviť napr. urológa či gynekológa. Niekedy infekcia nemusí byť zjavná pohľadom, no iné vyšetrenie ju môže preukázať.
V prípade, že budú vyšetrenia negatívne, teda žiadne telesné ochorenie sa nepreukáže, obráťte sa na psychológa osobne.
Zatiaľ môžete dcérke ponúknuť napr. plienku - posaďte si ju na kolená a povedzte jej, že keďže má pocit mokrej cikulky (použite to meno, ktoré používate), či by jej nepomohla plienka, keby si dala plienku. Píšete, že akékoľvek vaše návrhy odmieta, môže sa teda stať, že odmietne aj tento. Ak odmietne, povedzte jej, že vás to mrzí, že ani toto nepomáha a že neviete, čo treba urobiť. Ak by ale ona vedela, nech vám povie. (Narodením súrodenca stratila ten vplyv, ktorý mala a možno je toto nevedomým výrazom toho, ako sa so situáciou zatiaľ vyrovnáva.)