Dobry den,som zufala a preto sa obraciam na vas..
Mojmu synovi pred rokom diagnostikovali ADHD.Ma takmer osem rokov-je prvacik...velmi sa trapime-trpi poruchamy ucenia a spravania..hyperaktivita-vsetko do kopy:-((((
Navstevujeme specialnu pedagogicku-psychiatricku...snazime sa mu pomoct ako sa len da..no je to tazke.Najviac ma trapi pristup skoly-tym,ze sme na dedine-s takymto pripadom sa este nestretli..a je to aj vidiet...
Syn je integrovany..kazdu jednu chybu ktoru spravy-riesim hned s ucitelkou-nevyhybam sa..No neviem,ako im mam vysvetlit,ze urcite veci on neprestane robit mozno nikdy!
Upozornila som ich,ze sa da lahko na nieco nahovorit..aby trocha dali pozor-zbytocne..a este mi minimalne raz do tyzdna oznamia,ze kto mu co povedal a on to spravil-aby som mu dohovorila.........Ja uz naozaj neviem ako..neviem ako to pojde dalej..dnes mi doniesol poznamku-pohryzol spoluziaka.V skolke to robil casto-na urcity cas to prestal robit a vratilo sa mu to-co robit..teraz je celkovo viac agresivny..nekontrolovane v afekte sa rozkrici-rozplace a vtedy rozprava nezmysli..a uz to robi aj v skole..pocula som o nejakej diete..poradite mi prosim?Uz sme z toho vsetkeho zufali...Lucia.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
ADHD je dlhodobá záležitosť a všetky ťažkosti by ste mali mať možnosť konzultovať s poradňou, prípadne poradňa by mala komunikovať o vašom dieťati so školou, ak je to potrebné, intenzívnejšie, než len zaslaním správy a odporúčaniami. Oslovte preto poradňu, ešte pred skončením prázdnin sa tam ohláste, objednajte sa, trvajte na intenzívnejšej starostlivosti o vás, o dieťa, o školské záležitosti.
Podobné otázky
• poruchy ucenia
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den.
Mame velke problemy so synom-prvacikom..
Ma poruchy spravania a ucenia-diagnostikovali mu ADHD.V skole sme pristupili na integraciu,kedze mu to ide velmi tazko a velmi pomaly..Zaciatky boli celkom dobre,pismenka pisal pekne-najkrajsie z triedy..no casom sa mu zacali pliest.Uz je to trochu lepsie,no najvacsi problem je v pisani a citani..Citat cita aba po slabikach-cele slovo nedokaze precitat.Pisat nevie vobec,iba prepisovat..Slabiky napise no slovo nie..A j ked mu dam jednoduche slovicko ako je "tato"slabiku ta-napise aj to-no spolu nedokaze..velmi sa trapime.
No najviac ma trapi pristup ucitelky..chce ho nechat prepadnut,hoci je integrovany..a ja velmi dobre viem,ze tymto sa to nespravi..V skole sa s takymto pripadom este nestretli-este stale nechapu co znamena slovo-dyslexia.Stale ho porovnavaju s ostatnymi detmi,pisu poznamky za behanie...hoci maju lekarske spravy od psychologicky,psychiatricky a neurologicky..stale ho beru ako ine deti co sa tyka zvladnutia uciva.
Sme zufali,prosim Vas o radu-ako mame postupovat???
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
V prvom rade treba situáciu konzultovať s psychologičkou, ktorá navrhla integráciu a požiadať o riešenie. V druhom rade pri takýchto ťažkostiach by váš syn mal byť v intenzívnej starostlivosti psychológa a špeciálneho pedagóga buď v centre pedagogicko - psychologického poradenstva a prevencie alebo na škole, ak škola má psychológa alebo špeciálneho pedagóga. Dieťa s takýmito ťažkosťami totiž potrebuje rozvíjať oslabené funkcie a na to mu škola zvyčajne nestačí.