Dobry, vecer,
mam syna vo veku 1,9mesiacov. Ked je vonku pekne, tak sme stale vonku, obzerame chrobaciky, mravce, vozime sa na motorke, behame, skratka je nam fajn. Horsie je to s uprsanym dnom, ked musime byt doma. Myslim si /ako kazda matka dufa/, ze je sikovny /pozna vsetky casti ludskeho tela a ich ukaze, pozna chrobaky hmyz, napodobni vsetky zvierata aj ZOO, zaujima ho skorpion, pozna velke a male veci, kocky koleca vklada do srpavnych tvarov./ Rozprava zakladne slova.Ked chcem, aby rozpraval a on nema naladu nerozprava, radsej si najde sposob ako mi to ukaze:napr: pozerali sme knizku, kde bolo hasicske auto ako taha rozbite auto--tak hukal a tahal ma za tricko atd...vzdy si najde sposob ako mi to povie, lebo vie, ze ja ho pochopim a nechce rozpravat, ale povie mama tato, bež, nono, dost,,, Ako ho mam zaujat doma, co mam s nim este robit, ked prsi, lebo ak ho nezaujmem, tak len mrnci, je mrzuty, zly, potom hadze kracky o zem a telka ho nebavi. Minule som uz s nim malovala, plastelina, pozerame knizky, obrazky, kreslime, vkladame stavebnice, lego ho nebavi..vsetko len na 2minuty a dost.Ako ho zaujat a rozvijat trpezlivost, aby nebil psa, nehadzal hracky o zem, nezuril,nehadzal sa o zem ako mam reagovat a spravne zakrocit. Ked sa okolo neho vrtim cely den, tak vecer doslpva padam a som zuriva, vycerpana. Som na neho sama a to mysim doslovne!!!! Dakujem

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Ak máte možnosť, využite upršané dni na návštevu materského centra, plavárne, niekde sú aj cvičenia alebo tance pre matky s batoľatami... Niekedy je fajn vymyslieť nejaké pohybové aktivity aj doma, nejakú primeranú prekážkovú dráhu, hádzanie penovej loptičky a jej chytanie do sitka, stavanie bunkra z matracov... Inokedy deti zabaví vnútorný stan, v ktorom sa vedia vyblázniť - chodia dnu a von, zatvárajú a otvárajú vchody, dá sa k nim pridať aj tunel, ktorým sa dá loziť...
A dôležitá vec tiež je, aby ste hľadali spôsoby, ako by ste si aj vy mohli vydýchnuť - dať ho na hodinku kamarátke s rovnako starým dieťaťom, potom si zobrať inokedy na hodinku aj jej dieťa alebo požiadať niekedy o pomoc starých rodičov, súrodencov (môžu prísť na návštevu alebo vy a mať trochu iný deň ako zvyčajne.