Diskusie

Vytvoriť diskusiu

Slobodná matka

anonym, 10.05.2011 14:33

ako vysvetlit dietatku že jeho tatik neni s nami

Ahojte maminky Chcela by som sa poradit spytat ci mate s tym skusenosti.Moj syncek ma 2a pol roka od narodenia nežijeme s ocinom ten maleho do jehp 1 navstivil asi 10 krat a od vtedy sa neukazal na sviatky posle balicek napise blahoželanie a to je vsetko. Vyživne plati aj ked take ake su urcil on sudom totiž nic nemame ale mne to zatial nevadi kedže som rada že si maleho nechcel bravat k sebe... Respektive mal take reci ale to bol malynky velmi malicky. Teras ked pocuje niekoho hovorit tatik tak automaticky pozrie na mna a pyta sa Tatik??a oslovuje tak tych dotycnych ktorim to ine dieta adresuje aj ked mu poviem že to je ujo ako to vysvetlit dietatku alebo mate niekto s tam skusenosti

  • anonym
    10.05.2011, 15:43

    moja dcera bola svedkom fyzickeho utoku manzela a o to som mala vsetko takpovediac jednoduchsie. neskryvala som pred nou svoje pocity,no ani som neznevazovala manzela v jej ociach,len som jej povedala ze odteraz mi uz nikdy neublizi a ona to zdalo sa pochopila. mala vtedy 3 roky a 2 mesiace,samozrejme ze sa takmer kazdy tyzden pytala kedy sa vrati a ked som stale opakovala ze byvat s nami uz nikdy nebude v jednom dome tak sa po case zmenila otazka na temu ci budeme mat ineho tatina. deti su zvedave a vynaliezave,staci im povedat pravdu.

  • anka1976
    11.05.2011, 07:38

    Mám asi podobný problém ako Ty.. Mám 2 ročnú dcéru, ktorá tiež svojho otca skoro ani nevidela. Tiež v každom mužovi vidí tatu a každého tak i oslovuje. Možno robím chybu, ale ja si myslím, že na nejaé vysvetlovanie je ešte maličká, vždy sa ju len snažím opraviť, že to nie je tatik, ale ujo a že tatik je papa, ale prečo to tak je jej zatial nevysvetlujem..
    Som zvedavá na názor ostatných žien, čo Ti poradia..

  • anonym
    11.05.2011, 08:21

    Mám adoptovaného syna. Je u nás, zatiaľ žijem s mojimi rodičmi, od jeho dvoch týždňoch a zobrala som si ho ako slobodná. Malý má teraz 2 roky a 3 mesiace a je mimoriadne komunikatívny a sociálny. Nikdy sa nepýta na otca, ale mám dojem, že svojho deda, ku ktorému mimoriadne ťiahne považuje za svojho otca. Možno mu to nateraz stačí.

  • anonym
    11.05.2011, 09:05

    ahojte, žijem sama s deťmi (dvojčatami) od ich 10tich mesiacov...u nás sa síce ich otec pravidelne vyskytuje a bráva si ich na víkendy, ale tiež sme prežili zopár krušných chvíľ...dokonca ma ako maličkí (keď mali cca 2 roky) odmietali, keď prišli od otca...viete si predstaviť aké to bolo pre mňa strašné...ale chcela som o inom...jedna múdra psychologička mi poradila: stále a do nemoty vysvetľujte, komunikujte...nič nesmie zostatť nezodpovedané, deti nesmú tápať a domýšľať si...a myslím, že toto je naozaj základ..odkedy moje deti pochopili, že iní ocinovia bývajú s maminami, začali sa pýtať..prečo ten náš nie? vysvetlila som im, že sme sa tak s ocinom dohodli, že sme sa prestali ľúbiť, hádali sme sa...jasné, že to stále celkom nechápu, ale nedomýšľajú si...inak, vo Vašom prípade by som rada ešte jednu poznámku tej psychologičky: neobraňujte otca svojich detí...nenadávajte naňho, iba objektívne deťom povedzte aký je..napr. ocino Ťa určite veľmi ľúbi, neviem prečo nepríde za Tebou, ale aj mňa mrzí, že nevidí aký si šikovný a krásny...alebo podobne...
    neviem, či som pomohla...každopádne Vám držím palce!

  • anonym
    11.05.2011, 11:50

    Ja mám dcerku a ju otec este nikdy nevidel bude mat 6 rokov! Nikdy za nou nebol, nekontaktoval ju, nenosi darceky! čiže mamička, ktorá dostáva na vianoce balík - buď rada....

    Mala sa pýtala na otca ale som jej povedala, že pracuje a zarába peniažky! Jediného čoho sa obávam je, co ak bude staršia a sama ho vyhľadá? Resp. čo ak sa stretnú na ulici, ona ho síce nepozná, ale on bude vedieť že je jeho...

    maminka čo nevieš ako na drobátko plné otázok, ja len tolko, partnera si nájst možes a tvoje dieta možno raz bude jeho volat tatík :-) zatial povedz drobátku, že je preč.... aj keby bol aký bol, nikdy by som na otca pred dieťaťom nenadávala.... mnohé matky to robia a ja osobne si nemyslím že je to správne!

     

  • anonym
    11.05.2011, 12:38



    s týmto úplne súhlasím.deťom sa má hovoriť vždy pravda,len to treba prispôsobiť veku.

  • anonym
    11.05.2011, 13:13

    Ahojte,

    ja som tiez sama s malým ,bude mat 2 roky.jeho otec k nám chodí kazdý den,oblecie,prebalí,okúpe...potom ide prec.zatial to malý chápe asi tak,ze to tak má byt (?) normálne mu hovoríme,ze tati ide domov,do práce,atd..neviem,ako to bude dalej,ale súhlasím s ostatnými, ze hovorit pravdu bude to najlepsie.

    inak,mamicky,ja stále hladám na fórach debaty slobodných-osamelých mamiciek,niekedy by som sa taaaaaaaaaak chcela vyrozprávat.zalozíme nieco také? vám nechýba spriaznená dusa s rovnakými alebo podobnými myslienkami? :therethere:

  • anonym
    11.05.2011, 13:23

    [QUOTE] anonym napísal:
    Ahojte,

    ja som tiez sama s malým ,bude mat 2 roky.jeho otec k nám chodí kazdý den,oblecie,prebalí,okúpe...potom ide prec.zatial to malý chápe asi tak,ze to tak má byt (?) normálne mu hovoríme,ze tati ide domov,do práce,atd..neviem,ako to bude dalej,ale súhlasím s ostatnými, ze hovorit pravdu bude to najlepsie.

    presne takto to bolo aj u nas, az kym deti nesli do skolky, kde pochopili, ze tatino u inych domov neodchadza, lebo s nimi byva... takze iba pravdu a rozpravat, rozpravat a rozpravat....

  • anonym
    11.05.2011, 13:30

    aj keby bol aký bol, nikdy by som na otca pred dieťaťom nenadávala.... mnohé matky to robia a ja osobne si nemyslím že je to správne!

    ..je smutne ako niektori muzi kaslu na svoje deti...ale poznam aj pripad, ze na dieta kasle vlastna matka :(
    ...kazdopadne suhlasim, na otca nadavat je hlupost...dieta si casom vytvori na otca vlastny nazor...nadavanim by matka sla sama proti sebe...v buducnosti sa jej to moze vypomstit, dieta by ho pravdepodobne slo obranovat a hladat chyby na samotnej mame...si myslim ja...
    na druhej strane NEROBTE HO LEPSIM...nevravte, ze NEMOZE prist...myslim, ze je velmi dolezite, aby dieta vedelo (ak je to naozaj tak), ze otec ma dvere otvorene...vzdy sa da povedat, ze neviem preco nepride...co je vlastne aj pravda...

  • anonym
    11.05.2011, 13:37

    Dobre, ale čo v prípade, keď žiaden otec proste nie je. Budem mať čo robiť, aby som mu vysvetlila, že nie som jeho biologická mama, nieto ešte že nemá otca ani takého ani makového.

  • anonym
    11.05.2011, 14:22

    No budeš to mať ťažké ale netreba mu klamať. Ja som dcérke od začiatku vravela, že síce má otca ale že býva inde a nepríde za nami. Nedávala som jej žiadne zbytočné nádeje. Pravdaže mi hocikedy dala takú otázku, že som jej nevedela odpovedať. U nás suploval otca dedko, tak začas jej to stačilo ale keď išla do školy tak si myslela, že sa jej deti budú vysmievať, že nemá ocina. Trápila sa kvôli tomu. Do škôlky s ňou chodil jeden chlapec, ktorý tiež nemal otca a išiel s ňou aj do školy do tej istej triedy, tak som jej vysvetľovala, že nie je jediná. Že aj ten chlapček nemá otca. Susedky zase nemajú starých rodičov a závidia našej malej, že má takých svelých starkovcov. Takže som jej vysvetľovala, že nie každý má úplnú rodinu. Časom to pochopila. Teraz mám priateľa ale nevníma ho ako otca. Na začiatku strašne žiarlila. Bolo to ťažké, nevedela som, na ktorú stranu sa mám pridať. Stále o mňa bojovali. Z dobrého dievčatka sa stal malý panovačný egoistický žiarlivček. Stále len plakala, trucovala, vrieskala. Už sa to zlepšilo, vidí v priateľovi darcu materiálu na súrodenca, po ktorom momentálne túži :D

    Pre mamičku, ktorá si chce písať o starostiach a radostiach slobodnej maminy - kľudne môžme založiť v súkromke tému alebo si písať tu :idance:

  • anonym
    11.05.2011, 14:46



    To budem strasne rada,aj preto,ze sú tu aj maminky s vacsími detickami, mozno uz co-to zazili a poradia :clap:  inak som tu nasla v diskusiách takú cast,ze slobodné mamicky,ale vacsinou tam rozoberajú výzivné, otcovstvo,atd a ja by som chcela,aby sme sa bavili skor o kazdodenných veciach,aj táto diskusia je fajn,dobre ze sa mamicka opýtala a este lepsie ze odpovedáte:tup:

  • anonym
    11.05.2011, 22:12

    maminky dakujem som rada že ste napisali aj ja zastavam ten nazor že vraviet pravdu neklamat a už vobec nenadavat a sprovit syncekovi otca to urcite nie zatial sme vo faze ked spomenie meno tatik smerom k niekomu tak mu poviem že to je ujo respektive tatik tvojho bratrenceka atd... tvoj tatik byva daleko, byva inde nežije s nami alebo nieco v tom zmysle a tym to padne uvidime ake to bude dalej.

    SOM RADA žE SA NASLI MAMICKY KTORE BY SI CHCELI PISAT JA SA URCITE PRIDAVA A VELMI RADA SA BUDEM PODIELAT S VAMI O NASE STAROSTI RADOSTI A AJ MALICKOSTI =)
    ostaneme v tejto teme alebo????

  • michmich
    12.05.2011, 07:55

    Podľa mňa môžeme zostať tu a keď  to nejako nebude fungovať môžeme prejsť do súkromnej diskusie, nie? Ja sa volám Michaela a mám 7 ročné dievčatko. Mám priateľa ale ešte spolu nežijeme, takže sa stále cítim ako slobodná mamina.

    Ináč ja som veľa nad tým rozmýšľala ako dcérke všetko vysvetlím, veľa som sa aj spytovala na radu tak ako teraz v tejto téme ty ale aj napriek tomu som musela odpoveď sformulovať v tej chvíli ako mi ju dala lebo sa spýtala úplne iné veci ako som čakala. Takže asi pripraviť sa na otázky sa úplne nedá. U nás bolo zvláštne ešte aj to, že som dcérke vysvetlila všetko o otcovi, keď sa pýtala. Rozprávala som sa s ňou o tom kým som nemala pocit, že to pochopila. Lenže o mesiac sa ma spytovala to isté ako keby o tom nič nevedela. Ona je dosť rozumné dievčatko, pamätá si čo bolo detailne aj niekoľko rokov dozadu ale toto stále rozoberala ako novinku o ktorej nič nevie :ishock:  Pripadá mi to ako keby neprijala v sebe moje odpovede. Neviem si to inak vysvetliť.

    Aké veľké detičky máte vy?

  • anka1976
    12.05.2011, 09:36

    Moja 2 ročná dcérka nepozná svojho tatinka.. Mám tiež priateľa, ktorý má v striedavej starostlivosti 4 ročného syna. Podľa jeho syna, tiež ho oslovuje tatino. Problém je však v tom, že jemu ani jeho synovi sa to vôbec nepáči :-(
    Neustále sa preto vieme pochytiť, pretože mne osobne to vôbec neprekáža a stále nedokážem pochopiť, prečo to jemu tak vadí.. Teraz ešte k tomu spolu čakáme bábätko, tak to oslovenie sa bude ešte horšie vysvetlovať.. Stále ju opravujem, že to nie je tatik, ale Jarko (tak sa volá), ale po mene ho nikdy neoslovila a priateľ to dáva za vinu mne, že jej to nedokážem vysvetliť... Podľa mna je ešte veľmi maličká, aby také veci pochopila... Aký je na to Váš názor?

+ -
Príspevkov: 37