Problémy s bolesťou chrbta počas tehotenstva

Problémy s bolesťou chrbta počas tehotenstva

9.5.2017 v kategórii Tehotenstvo, autor Stanislava Mikolášová, DPA foto: iStock.com

Bolesti chrbta a kĺbov sú jedným z najrozšírenejších problémov počas tehotenstva a každú ženu s bruškom aspoň raz počas tohto obdobia tu a tam zabolí.

Tieto bolesti majú svoju logickú príčinu. Väzivá sa uvoľňujú, okolité svalstvo pod vplyvom hormónov mäkne, chrbtica mení tvar a navyše sa s narastajúcou hmotnosťou zväčšuje celková záťaž tela.

To sa samozrejme nedeje len tak bez príčiny – vaše telo sa plne koncentruje na deje prebiehajúce v maternici a prispôsobuje tomu celé okolie. Poriadne zabrať musia hlavne vaše svaly a kosti. Dôvody sú známe, len horšie je to s terapiou.

Liečiť bolesti chrbta a kĺbov počas tehotenstva

Zaujímavé výsledky priniesla jedna štúdia vydaná asociáciou fyzioterapeutov, ktorá zistila, že napriek tomu, že mnoho žien zažíva túto bolesť (dokonca až  85 %), väčšina z nich nepoznala žiadny spôsob, ako si s bolesťou poradiť, a ani sa o žiadnu liečbu nezaujímali.

Prečítajte si: Tehotenské problémy s pokožkou

Z tých zvyšných žien, ktoré sa o niečo pokúsili a nejakú formu terapie podstúpili, len časť (menej ako 10 %) bola s výsledkami spokojná. Z toho vyplýva, že táto oblasť by si zaslúžila viac pozornosti zo strany profesionálov a aj od zainteresovanej verejnosti.

Ako preventívne opatrenia odporúčajú odborníci vyhľadávanie rizikových skupín a ich edukáciu o dostupných formách liečby.

Ako zmierňovať bolesti kĺbov a chrbtice počas tehotenstva?

Kým sa tak stane a veda sa posunie o čosi vpred, posielame vám zopár tipov, ktoré môžu napomôcť zmierneniu tejto špecifickej bolesti, ktorá, ako sa zdá, má veľmi limitované možnosti liečby, či prevencie, a my ženy sme s tým zmierené.

  • Pravidelný pohyb a cvičenie: vhodný výber cvičenia bezpečného v tehotenstve vám pomôže udržať si svalstvo silnejšie a pružnejšie. Plávanie je v tomto smere úžasné.

  • Správne držanie tela: zbytočné sa neprehýbajte a pri rôznych činnostiach dodržiavajte vhodné polohy (pri dvíhaní predmetov zo zeme, pri sedení...).

  • Používajte podporné pomôcky: vankúše, opierky, zábradlie...atď.

  • Móda bokom: vysoké opätky odložte načas z dohľadu.

  • Dobrý spánok: umožní vám ho tvrdší matrac.

  • Podporný pás: ak máte pocit, že vás bruško ťahá k zemi, skúste ho.

  • Nechajte sa rozmaznávať: oddych, pohoda a dobrá nálada... nechajte si ich
    vyčariť od svojich blízkych.

  • Hmotnosť tak akurát: ak sa výrazne vymykáte tabuľkám, tak to bolí viac a bude
    bolieť viac...
Prečítajte si: 

Tehotenské problémy s trávenímOd bolesti chrbta až k infekcii močových ciest: rady, ako im predchádzať

Prečítajte si: Tehotenské problémy s trávením

Zdroje: www.kidshealth.orgwww.pregnancy-info.net

Komentáre