Aké chyby robia tehuľky v stravovaní?

Aké chyby robia tehuľky v stravovaní?

18.2.2017 v kategórii Tehotenstvo, autor PaeDr. Dagmar Baluchová v spolupráci s MUDr. Peter Brenišin foto: iStock.com

Tehotenstvo je nielen krásnym, ale i náročným obdobím. Mnohé nastávajúce mamičky však popri množstvu povinností, ktoré majú v práci či v starostlivosti o rodinu, zabúdajú na dôležitú osobu – na seba. V gravidite totiž obzvlášť platí: zdravá mama = zdravé dieťa.

Aké chyby robia najčastejšie tehuľky v stravovaní

  • raňajky = alfa a omega – áno, najmä v prvom trimestri, keď hrajú prím nevoľnosti, chuť na raňajky chýba. Ale aj napriek tomu treba organizmus zásobovať živinami už od rána. Žiadne vynechávanie! Dieťatko v maternici potrebuje po nočnom hladovaní energiu. Ak trpíte nevoľnosťami, voľte ráno potraviny typu pečivo, krekry, zelenina...
  • zlozvyky popri jedení – čítanie, telefonovanie, či robenie iných (ne)dôležitých činností  popri konzumácii spôsobuje, že sa nasýti žalúdok, ale zmysly nie, a preto máte pocit, že ste nejedli dosť. 

Prečítajte si: Abeceda vitamínov pre tehotnú

Prehodnoťte svoje stravovacie návyky počas tehotenstva

  • „zobkanie“ nepotrebných kalórií, ktoré nechýbajú dieťatku, ani vám. 
Držať sa hesla: „1 malá sladkosť denne stačí,“ je odvážne, ale dá sa to!
  • zdravé miniporcie – ak je váš apetít v gravidite predsa len väčší, vyberajte si mimo hlavných jedál zdravšie varianty, napr. syr, celozrnné krekry, jogurt, ovocie, oriešky ap.
  • nočné vyjedanie chladničky – ak je to aj váš problém, môžete tomu predísť ľahkou druhou večerou (v prípade, že tá prvá bola skoro a nebola ťažká). Platí – čím neskoršia večera, tým ľahšia. Takže žiadne cukrovinky, zákusky, údeniny, či zvyšok z obeda. Radšej iba kúsok pečiva, zeleniny alebo syr.
  • pitný režim – je obrovským problémom mnohých tehotných žien. Nedostatok tekutín nepociťuje iba váš organizmus, ale cez placentu aj vaše dieťa.

Preto je vhodné piť – čistú vodu, bublinkové nesladené nápoje s mierou, to platí aj pre čaje a riedené džúsy. Počas dňa vypiť 2 dcl každú hodinu (teda celkovo cca 2,5 l). V prípade zdravotných komplikácií, napr. opuchov nôh, je potrebné pitný režim konzultovať s gynekológom.

Prečítajte si: Ste tehotná? Zamilujte si vodu...

Komentáre