10 spôsobov ako minimalizovať stres

10 spôsobov ako minimalizovať stres

19.4.2014 v kategórii Mama, autor Lenka Debnárová foto: iStock.com

Stres je reakcia na rôzne stimuly (či už psychické, mentálne alebo emocionálne – vnútorný alebo vonkajší), ktoré majú tendenciu nás naštvať. Ak sú reakcie nevhodné, môžu prerásť až do zdravotných problémov. Lekári uvádzajú, že problémy spojené so stresom sa potom prejavujú zhoršovaním problémov v rôznych iných zdravotných problémoch ako je astma, alergie, migrény a kožné ekzémy. Faktom je, že 75 – 90 % všetkých návštev u lekára je prisudzovaných stresu.

Stres je reakcia na rôzne stimuly (či už psychické, mentálne alebo emocionálne – vnútorný alebo vonkajší), ktoré majú tendenciu nás naštvať. Ak sú reakcie nevhodné, môžu prerásť až do zdravotných problémov. Lekári uvádzajú, že problémy spojené so stresom sa potom prejavujú zhoršovaním problémov v rôznych iných zdravotných problémoch ako je astma, alergie, migrény a kožné ekzémy. Faktom je, že 75 – 90 % všetkých návštev u lekára je prisudzovaných stresu.

Odteraz menej stresu:

Stres sa vyskytuje v dvoch podobách, a síce ako pozitívny stres (eutress) a stres negatívny (distress). Veľkú časť negatívneho stresu si spôsobujeme sami, pretože naša myseľ a náš postoj k životu môžu vytvárať neopodstatnený strach, úzkosť a obavy. Stresu sa nedá zbaviť úplne, ale je možné zmierniť jeho negatívny dopad.

Naučme sa rozpoznávať príznaky stresu:

Prvým krokom ako zvládnuť stres je uvedomenie si. Naša myseľ a telo nám podáva správu, ak na nás dolieha tlak okolností. V tele začnú prebiehať nervové a chemické zmeny. Každý z nás na stres reaguje iným spôsobom – niektorí chápu stres ako výzvu a prospieva im, iní pod ťažobou stresu zamdlievajú. V každom jedincovi môžu rovnaké situácie vyvolať odlišné telesné, emocionálne a behaviorálne (týkajúce sa správania) reakcie. Väčšina príznakov je bežná a časom vymizne. Problém nastáva v prípade, že príznaky pretrvávajú. Pozorujme príznaky stresu. Buďme pripravení znížiť životné tempo a zmeniť spôsob jednania.

Rady, ktoré Vám pomôžu stres prekonať:

  1.  
    1. Vstávajte skoro – skôr ako vstane Vaša rodina, vyčleňte si čas pre seba na svoje ranné rituály
    2. Podeľte sa o svoju prácu s rodinou aj kolegam
    3. Oddychujte počas dňa – postačí 10 minút, aby ste si „vyčistili“ hlavu a nabrali sily
    4. Urobte si čas na cvičenie
    5. „Neberte si toho príliš naraz“
    6. Občas si dovoľte nebyť dokonalá
    7. Naučte sa hovoriť NIE
    8. Eliminujte zmätok a neporiadok vo Vašom živote
    9. Relaxujte občas pri hudbe
    10. Naučte sa odpúšťať
  2.  

    Primeraný stres je dôležitý a má na človeka dobrý vplyv. Správna miera stresu nám môže pomôcť stať sa úspešnými.

    -          Podporuje kreativitu

    -          Motivuje

    -          Umožňuje nám žiť a radovať sa

    Pokúsme sa do svojho života zaviesť vyššie uvedené princípy, ktoré nám pomôžu zmierniť stres. Ak je náš život vyvážený, máme stres pod kontrolou.

     

    Veď život je krásny, len ho treba vedieť žiť

Komentáre